Saturday, December 23, 2006

Αλκοόλ Κεφ 3 Τα blended

Ναι, είναι αυτό που νόμιζετε. Τα σκωτσέζικα.

Τι να πιω σήμερα; Τι ουίσκι να διαλέξω; Όχι, φίλοι μην προβληματίζεστε. Γι' αυτό ήμαστε εδώ εμείς οι τελειωμένοι...

Το αφιέρωμα στα ουίσκι συνεχίζεται.
Σήμερα θα μιλήσουμε για τα «απλά» ουίσκι, τα Blended, τα σκωτσέζικα. Προσοχή, πολλές από τις παρακάτω μάρκες έχουν ειδικές εκδόσεις παλαιωμένες με ουίσκι άπαιχτα που χτυπάνε σε γεύση και πολύ ακριβότερα μαλτ.


Ξεκινάμε με έναν πρόχειρο κατάλογο δικής μου επινόησης σχετικό με τη συχνότητα επισκεψιμότητάς τους στον ουρανίσκο μου.
Οι βαθμολογίες είναι με άριστα το τριάντα όπως στα ιταλικά πανεπιστήμια.

Ballantines (18/30)
Η πρώτη αγάπη που δεν ξεχνιέται ποτέ. Για τους νεόφερτους γυρίστε λίγα ποστ πιο πίσω στο κεφ 1 και θα καταλάβετε. Γλυκόπιοτο, τίμιο, κατεβαίνει εύκολα. Σαν την αγαπημένη σας ομάδα με τη σημαντική θετική διαφορά: μόνο αν το παρακάνετε εσείς θα σας πικράνει.
Δεν μου ’χει τύχει να το πετύχω μπομπαρισμένο.
Βγαίνει σε πολυάριθμες παλαιωμένες εκδόσεις. Το 12άρι επίσης καλό (22/30) Ξεχωρίζω το 17χρόνων, πράσινη στρογγυλή μπουκάλα (27/30).
Johnny Walker (7/30)
Ο αντίπαλος. Το κόκκινο, το απλό, δεν μπορώ να το πιώ. Μου φαίνεται γρέντζο, νομίζω πως κατεβάζω και καρφιά στο λαιμό. Το μαύρο (12) είναι αξιοπρεπές, αλλά πολύ συνηθισμένο σαν μπομπαρισμένο ειδικά σε τσιφτεντελάδικα (20/30). Το πράσινο (15) δεν το ’χω δοκιμάσει, αλλά το Gold, το 18, είναι ένα από τα αγαπημένα μου. Μου το κάνει δώρο κάθε χρόνο ο φίλος μου ο ζωγράφος και το απολαμβάνω. Νέκταρ. Συστήνεται ανεπιφύλακτα. (27/30) (αν το βρείτε γύρω στα 52-55 ευρώ είναι μια καλή τιμή, πάρτε το).
Το ακόμα ακριβότερο, το μπλε, σε καμία περίπτωση δεν είναι καλύτερο και αντάξιο της διαφοράς τιμής τους. Μου είχε φέρει ένα του λίτρου το αδέρφι μου και δεν έλεγε πολλά. Αδιάφορο. Δε συστήνεται (24/30).
Grant’s
Το απλό, φτηνό, που προτιμώ τώρα. Η γεύση μου. Σπάνια να τύχει σε μπαρ μπόμπα. (19/30) Περιέργως δεν έχω δοκιμάσει ακριβότερες εκδόσεις.
Cutty Sark
Κάποτε έπινε όλη η Ελλάδα μέχρι που ξέσπασαν τα πρώτα σκάνδαλα με μεγάλης έκτασης μπομπαρίσματα (φήμες έλεγαν ότι μπομπαριζόταν από τον εισαγωγέα) (10/30). Το 15άρι είναι φτηνό και καλό για δώρο (17/30).
Famous Groose
Καλή λύση σε περίεργα μπαρ όπου φοβάσαι πιο κλασικές μάρκες. (12/30)
Bells (δεν πολυβγαίνει τώρα τελευταία, ακριβές εκδόσεις ειδικά των 21 ετών σαν καμπάνα). Αν πιεις πολύ νομίζεις ότι χτυπάει μέσα στη κεφάλα σου.
Dewar’s απλό. Ελαφρύ, πάει με τσιπσάκια. Μπομπαρίστηκε πολύ στο παρελθόν. Φοβού. (9/30)
Dewar’s 12άρι. Καμιά σχέση με το απλό. Ίσως το καλύτερο 12άρι που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή. Γλυκόπιοτο με γεύση που φέρνει πολύ σε ελαφρύ μαλτ χωρίς να δώσεις μια περιουσία. Πολύ καλή δουλειά. Συστήνεται ανεπιφύλακτα. (25/30)
Haig (πριν λίγα χρόνια βγήκε απ’ τη λήθη κι έγινε ξανά μόδα στους νέους μέχρι που έγινε και μόδα στις μπόμπες. Μεγάλη ιστορία από πίσω του. Πιο παλιά ήτο πολύ μαστ στα αθηναϊκά κλαμπ και σπίτια. Σεβασμός). (12/30)
J&B
Πετρέλαιο. Έχω ρίξει μια σούρα πίνοντας μισό λίτρο. (4/30) Κάκιστος βαθμός, όμως επισημαίνω εδώ μια έκδοση ενός J & B JET 15 ετών το οποίο ήταν εξαιρετικό. Όντως τζετ έπινες και το προσγείωνες το Τζετ με την καλή έννοια. (24/30)
Vat 69
Ναι υπάρχει ακόμα κι είναι από τα φτηνότερα. Κάνει κάπου 9 ευρώ; Δεν ξέρω τι σχέση έχει με τα παλαιότερα.
Black &White
Long John

Αυτά δεν ξέρω αν υπάρχουν ακόμα.
100 Pipers
Καλτ φάση με φανατικούς θαυμαστές ψιλοπερίεργους. Το έβαλα να το πίνει ο δικηγόρος στο Βοτανικό.
Teachers
Άλλο μπεστ - πίνε τα παλιά τα χρόνια. Μικρός που ήμουν και λίγο αγγλομαθής το κοίταζα με τσαντίλα λόγω ονόματος και σχολικής σταδιοδρομίας, βεβαίως βεβαίως.
Whyte & Mackay
Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Καλό το απλό για την τιμή του. (12/30) Πήρα το 15άρι, επίσης φτηνό για την τιμή του, αλλά δε στέκεται δίπλα στα υπόλοιπα 15άρια. (15/30)
Dimple 15
Κλασικό όσο κι οι καναπέδες οι…. τσέρτετον; Κάπως έτσι, σαν το συγγραφέα, ξέρετε οι δερμάτινοι, πανάκριβοι. Αφού πιείτε όλο το μπουκάλι και γίνετε ντίρλα μπορείτε να ξετυλίξετε το συρματάκι και να πνίξετε το συμπότη σας που σας έφαγε τη γκόμενα. (23/30)
Chivas 12
Άλλο κλασικό εδώ. Κάπου έγινε πολυφόρεμα σαν τα ρολεξ στους καρπούς της μισής Ελλάδας. (22/30) Πολυμπομπαρισμένο ανά τα σκυλάδικα της χώρας, προτιμήστε τις εκδόσεις των 15, 18 και πιο πάνω παλαίωσης. Σταθερή αξία πάντως.

Αυτά φίλοι με τα σκωτσέζικα ουίσκι. Αν ξεχάσαμε ή αν αδικήσαμε κάποιο, υπομονή και κατανόηση.

Σημείωση
Σε πολλά σουπερμάρκετ και κυρίως συνοικιακές κάβες κυκλοφορούν ουίσκι με περίεργες μάρκες παλαιωμένα 3 ή 5 ή 6 χρόνια και κοστίζουν 8-10 ευρώ περίπου. Οι μάρκες παραπέμπουν σε γνωστές ώστε η κυρία Κούλα με τον καταρράκτη στο μάτι που βγήκε να πάρει Dimple για τον κανακάρη της να παίρνει Trimble περιχαρής αφού το βρήκε στη μισή τιμή από κείνη που της είχε πει το, ξαπλωμένο στο ανάκλιντρο, σπλάχνο της.
Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ τέτοιο, αν και κάποτε μου ’χε περάσει απ’ το μυαλό να κάνω μια συλλογή μ’ αυτές τις περίεργες μάρκες που στην Ιταλία αφθονούσαν αφού ως γνωστόν η μαϊμού ζει και βασιλεύει στη γείτονα.
Αν κάποιος έχει δοκιμάσει ας καταθέσει την άποψή του.

Κλείνω με κάτι που μου θυμίζει τα νιάτα μου όταν ήμουν στους Hell's Angel's της Καλιφόρνια, αλλά με διώξανε όταν έπεσα απ' τη Χάρλει και στραμπούληξα τον αστάγαλό μου.
(μετά με πήρε και με σήκωσε)

25 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Κατατοπιστικότατο και ενδιαφέρον! Από ουίσκυ δεν ξέρω, Μαμαλούξ, οπότε σας πιστεύω και σας εμπιστεύομαι. Ξέρω όμως από καναπέδες, και αυτοί οι δερμάτινοι, οι πανάκριβοι, οι εγγλέζικοι λέγονται chersterfield.

Και, ναι, ταιριάζουν θαύμα με το ουίσκυ!

24/12/06 12:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Εγώ πάλι, που δεν ξέρω ούτε από ουίσκι ούτε από καναπέδες, να δηλώσω πως ξέρω από ...καναπεδάκια.
Άντε, εβίβα, και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.

24/12/06 12:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Famus Groose
Έχω πιεί τόσα και σε τόσες ποσότητες που το σπίτι είναι γεμάτο με σουπλεδάκια και ακουμπιστιράκια και παγοθηκάκια και ότι άλλο χαρίζει η μάρκα η συγκεκριμένη.
Teachers
Το ανέφερες και μου διέφυγε; Πιθανόν. Σκληρό, και πιο βαρύ από το προηγούμενο, αλλά μερικές φορές πολύ ταιριαστό. Συμφωνείς;

24/12/06 1:03 PM  
Blogger mamaloukas said...

compo
ευχαριστώ καλή μου, ξέρετε o Τζωρτζ φροντίζει για όλα, εγώ απλώς αράζω πάνω τους...
Κοντά ήμουν πάντως. ανάμεσα στο συγγραφέα, Τσέστερτον και τα τσιγάρα τα τσέστερφιλντ...

Χρόνια πολλά Λεφτέρη (στη γιορτή σου το ποστ σου δε δεχόταν ευχές, μάγια του χες κάνει φαίνεται)

Γλυκοφρύδης
Φέιμους λοιπόν ψήφιζες αμίκο. σωστός. το τίτσερς υπάρχει στον κατάλογο, έχω να πιώ από το Λύκειο, χαχα

Καλά Χριστούγεννα σε όλους.

24/12/06 1:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

εσυ παιδι μου χανεσαι.....

αψογο το συγκριτικο τεστ, σου προτεινω να ανοιξεις το πρωτο στον κοσμο βιβλιοπωλειο - καβα οπου θα προτεινεις στο αναγνωστικο κοινο το ποτο που ταιριαζει με καθε βιβλιο (στην πραγματικοτητα την ιδεα την ειχε η Daniela... :) ......

Καλα Χριστουγεννα!!

24/12/06 1:23 PM  
Blogger mamaloukas said...

great idea Daniela
ευχαριστώ Νουβάντα μου να περάσετε καλά Χριστούγεννα.

24/12/06 1:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Πολύ ωραία η φωτογραφία σας στην αρχή του ποστ. Έτσι πιάνετε το κεφάλι σας όταν δε σας κατεβαίνουν ιδεές?:-))))

Είχα μπλέξει κάποτε με μια αντροπαρέα που έπιναν μόνο "πέρδικα". Ήταν και κυνηγοί και όποτε έδιναν παραγγελία (ψιτ! πιάσε μια "πέρδικα") έκλειναν και το μάτι ο ένας στον άλλον και καλά (γιακ!). Έπινα κι εγώ το "πτηνό" και δε μου άρεσε καθόλου και με τη βαθμολογία σας δικαιώθηκα!!! Ευτυχώς και η παρέα και το Grouse είναι πλέον μακρινές αναμνήσεις.

Παρατηρώ πάντως ότι τελικά η διαφήμιση (κυρίως η τηλεοπτική) παίζει μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση των προτιμήσεων την εκάστοτε εποχή. Τα spots του Cutty Sark π.χ. είχαν κάνει πάταγο όταν βγήκαν και επηρέασαν πολύ τις πωλήσεις του. Κι αυτή η φοβερή τώρα με το android βλέπω γύρω μου ότι κάτι κάνει.

Εμείς όμως θα εμπιστευόμαστε τον master. Respect.

Σας εύχομαι Χαρούμενα Χριστούγεννα, γεμάτα χαμόγελα και αγάπη.

25/12/06 2:24 AM  
Blogger mamaloukas said...

aura
Ευχές για δημιουργικά Χριστούγεννα.
η φωτογραφία στην αρχή αναφέρεται στις πρώτες προτάσεις.
"Τι θα πιώ σήμερα" κτλ
μ' αυτά που λέτε για την πέρδικα θα παρεξηγηθεί ο φίλος μας ο Γλυκοφρύδης.
Συμφωνώ για τη διαφήμηση. ισχύει ότι και σε όλα τα προιόντα νομίζω.
του ανθρωποειδούς ζηλέυω τη βιβλιοθήκη πίσω του αλλά πρέπει να παραδεχτώ ότι και σαν διαφήμηση είναι επιτυχημένη.
ο μάστερ δε θα σας απογοητεύσει. ποτέ.
Φιλιά (αθώα)

25/12/06 11:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ναι aura... ναι...
Εϊμαι το επακριβές άτομο της παρεξήγησης. (Ακούς εκεί "πέρδικα"...)
Έτσι μ' έχουν καταντήσει δηλαδή κάτι περίεργες personas του στυλ Μαμαλούκας και Νίνα... τι να πω μωρέ τι να πω...
(Προσπαθώ να εκνευρίσω τη Νίνα εδώ και τρία περίπου comment στο blog της και δεν τα έχω καταφέρει... Ποιός; Εγώ! Ε δε πάμε καλά...)

25/12/06 12:04 PM  
Blogger Librofilo said...

Χρόνια πολλά αγαπητέ .Δεν θα σχολίαζα σε ποστ για τα μισητά blended whiskies αλλά η αναφορά στην (χαζή κατά την άποψή μου)διαφήμιση του "ανδροειδούς" μου θύμισε την βιβλιοθήκη που έχει πίσω του και λύσσαξα πάλι από την ζήλεια μου-γαμώτο.Πάντως μιά που συζητήσατε γιά διαφημιστικά,οφείλω να παραδεχθώ ότι αυτά των ουισκίων είναι μακράν τα καλύτερα και τα πλεον εμπνευσμένα.Θυμάμαι δε τις καταπληκτικές σκηνές στο ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ με τον πρωταγωνιστή να προσπαθεί να παίξει στην διαφήμιση του Γιαπωνέζικου ουισκιού και γελάω.
Συμφωνώ γιά το Dewars 12years,είναι μάλλον το καλύτερο.Και πάλι πολλές ευχές

25/12/06 12:23 PM  
Blogger mamaloukas said...

libro glikofrydis and people
ευχές ξανά μέρες που είναι.
στην Ιταλία υπήρχε μια φοβερή διαφήμιση του Μακάλαν. θα την αναπτύξω στα προσεχή ποστ.
τα γιαπωνεζάκια φτιάχνουν μαλτ που πίνεται. ναι σύμφωνα με τους ειδικούς εκτός κι αν παίζονται πολλά χρήματα.
το Χαμένοι στη μετάφραση μου άρεσε κι εμένα παρόλο που είμαι περισσότερο της δράσης.
Λίμπρο είσαι να βρούμε το ανθρωποειδές και να του κλέψουμε τη βιβλιοθήκη;
(τέτοια γράφω και στο βιβλίο κι έχω χαζέψει)
γιώργο είμαστε πολύ μικροί να τα βάλουμε με την Ντολ παιδί μου. αυτή κινεί όλη την μπλογκόσφαιρα κάπου άκουσα ότι θα βγει κι εξώφυλλο σε χάι περιοδικό.
Visto progressi?
Bacci a tutti!!!!!

25/12/06 5:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Για τα Χρόνια Πολλά πέρασα και ανακάλυψα ότι το αγαπημένο μου Dimple έχει καλή βαθμολογία!!! Μεγάλη χαρά μου δώσατε αγαπητέ κ. Μαμαλούκα μου :-)
Πολλές ευχές σε όλους...

25/12/06 9:02 PM  
Blogger mamaloukas said...

georgia πολλές ευχές και σε σένα.

26/12/06 12:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

με τα απλά ουίσκι (dewars, johnie w) γίνονται απίθανες χριστουγεννιάτικες 'μεθυσμένες' φούρνου! δοκιμασμένη συνταγή για πολλά χαμόγελα κατόπιν φαγητού!

χρόνια πολλά!

26/12/06 9:36 PM  
Blogger mamaloukas said...

Χρονια πολλα και σε σένα Αλεξάντρα!

27/12/06 9:06 AM  
Blogger spiretos72 said...

Καλησπέρα και χρόνια πολλά!

Να περιμένουμε και το αντίστοιχο για τα malts? Η' είναι αλλουνού expertise?

Για να ακούσω και την γνώμη κάποιου expert για τις μάρκες που προτιμώ :-)

27/12/06 5:52 PM  
Blogger mamaloukas said...

σπιρέτος
Καλά αστειεύεστε;
Εννοείται πως εδώ θα παρουσιαστούν όλα ή σχεδόν όλα τα μαλτ. άλλωστε το έχουμε αναγγείλει εδώ και μέρες.
μην ανησυχείτε.
χρόνια πολλά.
έξπερτ όμως δεν είμαι, ερωτευμένος με τα μαλτ είμαι χοχοχο

27/12/06 6:15 PM  
Blogger Librofilo said...

Spireto μου καλά το λέτε,άλλου είναι το "expertise",περιμένω όμως να δω τι θα γράψει ο Μαμαλούξ γιά να σχολιάσω αναλόγως και εκ του ασφαλούς.Πάντως πρέπει να ομολογήσω ότι είναι ερωτευμένος όπως παραδέχεται και ο ίδιος.

27/12/06 7:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Τώρα ανακάλυψα ότι πρέπει να λιποθύμησα από μπομπαρισμένο "Γιάννη που πορπατάει"... Ναι, Δημήτρη; Όχι, να μου πεςι, βρε μονολεκτικέ...;))))))

27/12/06 7:58 PM  
Blogger spiretos72 said...

Ωραία! Περιμένω να ακούσω περί Macallan και Glen Ord :-)))

28/12/06 12:40 AM  
Blogger mamaloukas said...

scalidi
Ίσως
spiretos
Αν αγαπάτε το Macallan τότε συμφωνούμε. είναι ένα από τα καλύτερα μαλτ με πολυάριθμες εκδόσεις και πολλά -ανατριχιαστικά παλιά- μπουκάλια.
Glen Ord δεν έχω δοκιμάσει, αλλά θα το αναφέρω ειδικά για εσάς.

28/12/06 4:24 PM  
Blogger spiretos72 said...

Χμ... δύσκολο πράγμα η απεξάρτηση :-)

Καλή επιτυχία και καλή χρονιά!

29/12/06 7:31 PM  
Blogger Librofilo said...

Ασε τις παπαριές και εμφανίσου,σε ζητάει το πολυπληθές κοινό σου.Περιμένω καινούριο ποστ με τον νέο χρόνο γιατί σε απειλώ ότι θα προβώ σε "outing".Φιλάκια

29/12/06 9:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Καλησπέρα σας.

Ο δεύτερος λόγος είναι όντως μείζονος σημασίας για να "κλείσετε" το blog σας... Είναι μια κίνηση διαμαρτυρίας. Άξιος!

Ούτε malts, ούτε τίποτα λοιπόν. Φρούδες οι ελπίδες... Φύκια, οι μεταξωτές κορδέλες...

Σας καταλαβαίνω. Και θα έχω μείον ένα blog να σχολιάζω.

Κρίμα κε Μαμαλούκα. Χάσατε...

Είμαι σίγουρη ότι έτσι θα είσαστε πολύ καλύτερα, αφού το αποφασίσατε. Και οι μπλογκοφίλοι σας θα συνεχίσουν να σας βλέπουν.

Ανοίγω το μπουκάλι. Γεμίζω το ποτήρι. Το σηκώνω προς το μέρος σας.

Στην υγειά σας! Η νέα χρονιά να αποδειχθεί για εσάς ακόμη πιο δημιουργική και επιτυχημένη από την προηγούμενη. Ό,τι επιθυμείτε, μέσα από την καρδιά μου.:-)

Εις το επανειδείν...

29/12/06 11:54 PM  
Blogger scalidi said...

όσο λείπεις, έγινες μπέτα παρά τη θέλησή σου και βγαίνουν όλα κινέζικα; μα, τι συμβαίνει πια σ' αυτό μπλογκ; μεθυσμένο είναι;

2/1/07 4:35 PM  

Post a Comment

<< Home