Tuesday, August 07, 2007

Μεγανήσι Λευκάδας- Παναγιώτης Κονιδάρης

Λίγα λόγια για το Μεγανήσι. (είδατε φιορδ; κι εσύ βρε Κροτάκι έτρεχες στις Νορβηγίες...)
Το Μεγανήσι είναι ένα μεγάλο νησί (πω πω πρόταση) κοντά στη Λευκάδα. Πηγαίνεις μέσα σε 30 λεπτά ή λιγότερο με φέρι μποτ από το Νυδρί. Έχει πάνω 3 χωριά και απλώς είναι καταπράσινο και πανέμορφο. Οι τουρίστες το έχουν ανακαλύψει προ πολλού και δεν ισχυρίζομαι ότι θα βρείτε εκεί εντελώς παρθένα μέρη. Όχι, θα βρείτε όμως μια χαρά παραλίες για μπάνιο προσβάσιμες με αυτοκίνητο ή όχι, θα βρείτε επίσης κι ένα σωρό ταβέρνες και μπαράκια για να ικανοποιήσετε τα μετά μπάνιου γούστα σας.

Μια ιδιαίτερη μνεία χρειάζεται να γίνει για τους κατοίκους αυτού του νησιού. Με λίγα λόγια: τετραπέρατοι γυναίκες - άντρες. Οι περισσότεροι ναυτικοί ξενιτεμένοι, λίγοι ψαράδες (παλιά με ειδικότητα δυναμίτιδα) τώρα οι περισσότεροι ασχολούνται με τον τουρισμό.

Για να καταλάβετε τι εννοώ με το τετραπέρατοι προσέξτε τον φίλο που πήγα και συνάντησα το Σάββατο, τον Παναγιώτη Κονιδάρη.

Φαρμακοποιός, ο μοναδικός στο νησί. (προσέξτε, 3 χωριά 1000 μόνιμοι κάτοικοι το χειμώνα, 5000 το καλοκαίρι! Κοιμάται ποτέ ο άνθρωπος;)
Συγγραφέας, (θα προβούμε σε λεπτομέρειες σε λίγο)
Σκακιστής δεινός (μέλος της εθνικής ομάδας καλλιτεχνικού σκάκι-ασχολούνται με την επίλυση προβλημάτων-σπουδών κτλ.)
Σπουδαστής - μελετητής (Ευρωπαικό πολιτισμό στο Ανοιχτό πανεπιστήμιο, μεσαιωνική ιστορία, αντίστοιχα)
Αντιδήμαρχος του Δήμου Μεγανησίου («Αντιδήμαρχε δεν έχω νερό» βρόντηξε ένας ντόπιος την ώρα που συζητούσαμε τα λογοτεχνικά μας, καταλαβαίνετε όσοι ασχολείστε με τα κοινά).
Μπλόγκερ τώρα τελευταία
Και κατά δήλωσή του επίσης
Ξενοδόχος. (θα κοιτάξω νομίζω έχει κι άλλα)
(κοίταξα: λέει ακόμα "τουρίστας" αλλά απ' αυτό είμαστε όλοι)
Πότε τα προλαβαίνει όλα αυτά ο άνθρωπος; Ε, Μεγανησώτης είναι, τα προλαβαίνει.
Λίγα λόγια για το πόσο με περιποιήθηκε:
Αγόρασε το Μόστρα, τον διάβασε και μου άφησε σχόλιο. Μου έστειλε το βιβλίο του κι όταν πήγα σκαφάτος στο Μεγανήσι με κέρασε καφέ, έπειτα εγώ ήθελα ούζα και φαί (τι διαόλο;) πήγαμε σε διπλανό τραπέζι δίπλα στο λιμάνι κι αφού εγώ έφαγα εκείνου δεν του είχαν φέρει ακόμα το φαί του (βλέπετε άμα είσαι αντιδήμαρχος καμιά φορά δε σε προσέχουν καθόλου) και φυσικά κέρασε και το φαί. Εγώ μπήκα στο σκάφος και την έκανα Λούης. (είχαν ξυπνήσει τα μωρά του κυβερνήτη κι έπρεπε να επιστρέψουμε βρε)
Τι να πω;
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Παναγιώτη για την περιποίησή του, επιφυλάσσομαι φυσικά.

Το βιβλίο που έγραψε ο Παναγιώτης είναι:
Το χειρόγραφο της Πράγας.
Ο ερμητικά κλειστός κώδικας Βόινιτς.

Το διαβάζω. Είμαι στη μέση.
Δε λέω κουβέντα μέχρι να το τελειώσω.
Πηγαίνετε εδώ να διαβάσετε τα πάντα.
Σε δυο τρεις μέρες θα ανεβάσω κι εγώ λεπτομερές ποστ για το βιβλίο.

7 Comments:

Blogger scalidi said...

ωραίο το ιονικό φιόρδ... όσο για το πότε φεύγεις από κάπου, έχω να σημειώσω ότι αυτό είναι το μεγάλο προτέρημα του χαρακτήρος σου, αγαπητέ: ξέρεις πότε είναι η κατάλληλη ώρα να φύγεις, από οπουδήποτε και προφανώς πότε πρέπει να ξαναπάς :)))

7/8/07 3:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Είπαμε βρε Δημήτρη, αλλά να μην το παραξηλώσουμε κιόλας! Ευχαριστώ από καρδιάς για τα καλά σου λόγια αλλά είναι λίγο υπερβολικά. Πράγματι καταπιάνομαι με πολλά πράγματα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα κάνω όλα ταυτόχρονα(μου έχει συμβεί βέβαια κι αυτό αλλά σαν εξαίρεση). Επίσης δεν είμαι μέλος της εθνικής ομάδας σκάκι, αλλά της εθνικής ομάδας καλλιτεχνικού σκάκι(διαγωνιζόμαστε στη λύση προβλημάτων, σπουδών κτλ). Δυστυχώς όπως κατάλαβες το χειρότερο είναι το αντιδημαρχηλίκι!
Στο ανοιχτό Πανεπιστήμιο σπουδάζω Ευρωπαϊκό Πολιτισμό και όχι Μεσαιωνική Ιστορία, στην οποία βέβαια εντρυφώ.Η μικρή και σύντομη φιλοξενία ήταν υποχρέωσή μου φύσει και θέσει.Σε ευχαριστώ και για την προβολή του βιβλίου μου, αλλά ακόμα περισσότερο για την προβολή του νησιού που λατρεύω. Νά'σαι καλά,κι αν βαρεθείς τη Λευκάδα έλα να σε κάνουμε επίτιμο δημότη Μεγανησίου (για να ξέρεις ποιόν θα βρίζεις όταν σου κόβεται το νερό)!

7/8/07 3:37 PM  
Blogger BeBe said...

Πφφφ! Ζήλεψα..Πόσο ζήλεψα. Και για το νησί, και για τα φιορδ και για το πράσινο και φυσικά για την περιποίηση. Πάντα τέτοια!

7/8/07 3:38 PM  
Blogger Εύη Λαμπροπούλου said...

ααα, ονειρευομαι ηδη το μισοπαρθενο φιορδ. Και δεν εχω παει και στη Νορβηγια. Επισης, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΟ.
Αλλο- Θελω να δω την Αθενς Βοις με τις φωτογραφίες μας. Δεν την εχω δει και εμαθα οτι κλεβεις τελειως την παρασταση με φοβερή φωτο- αδερφοι ντάλτον. Δημοσίευσέ την;
ΦΙΛΙΑ ΑΠΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗ.

7/8/07 4:18 PM  
Blogger mamaloukas said...

σκαλιδάκι
θενκς παιδί μου πάντα με την καλή κουβέντα! :)))

Κονιδάρης
δεν είπα ότι τα κάνεις ταυτόχρονα, αλλά ότι μ αυτά καταπιάνεσαι.
τα λάθη θα διορθωθούν μάστερ.

BEBE
Καλώς ήρθατε, ευχαριστούμε.

Ευάκι μου καλησπέρα. κι η δική σου φωτο δεν παέι πίσω. έπρεπε να πεις να σου στείλουν ένα τεύχος στη Μυτιλήνη όπως έπραξα εγώ και μου ρθε εδώ στη Λευκάδα. η φωτο δυστυχώς δεν είναι σκαναρισμένη.
θενκς για την κριτική θα βγάλω και ποστάκι.

7/8/07 5:02 PM  
Blogger Кроткая said...

Φαίνεται ενδιαφέρον το βιβλίο (να θυμηθώ να βάλω τη Ντόλυ να μου πάρει αντίτυπο με αφιέρωση, χοχοχο!!).

Μαμαλούξ, έχουμε παέι και στα ιονικά φιορδ, αλοίμονο! Και η Λευκάδα είναι το πιο όμορφο νησί του ιονίου μακραν (άλλο ένα θετικό της Απαγωγής!) -και το Μεγανήσι το ξέρουμε δα!

μια χαρά περνάς πάντως, όσο διακοπεύεις!!!

7/8/07 5:54 PM  
Blogger Panagiotis Atmatzidis said...

Παιδιά, ήταν να πάω Λευκάδα αλλά σκέφτομαι να το γυρίσω σε Μεγανήσι, για 5 διανυκτερέσεις, δεν θέλω και πολλά, ηρεμία φαγητό, θάλασσα, παραλίες κτλ.

Αξίζει; Ξενοδοχεία βρήκα μόνο το Esperia-resort το οποίο θα μου βγεί σίγουρα "τσιμπημένο" αν κρίνω από τις φωτογραφίες.

Αν ξέρει κάποιος λεπτομέριες ας στείλει κανα email.

ευχαριστώ

6/8/08 2:21 PM  

Post a Comment

<< Home