Saturday, July 21, 2007

Ο Μόστρας στην ωραία Κέρκυρα

Πέρασα τρεις μέρες στην Κέρκυρα συνδυάζοντας διακοπές (των διακοπών) και παρουσιάσεις του βιβλίου μου.
Είχα περίπου 14 χρόνια να πάω αλλά γρήγορα ξαναθυμήθηκα τα μέρη στην παλιά πόλη η οποία είναι πραγματικά πανέμορφη.
Έγραφα ότι άμα έχεις φίλους όλα γίνονται. Καταλαβαίνετε ότι αυτό δε θα μπορεί παρά να είναι ένα πόστ ευχαριστιών. Από πού να ξεκινήσουμε…

Αυτοί που οργάνωσαν
Ο Αντώνης Δεσύλλας, κερκυραίος συγγραφέας και άνθρωπος με οργανωτικές ικανότητες έκανε τα πάντα: βρήκε την αίθουσα, συνεννοήθηκε και την έκλεισε, τύπωσε προσκλήσεις, αφίσα, μοίρασε τις προσκλήσεις, κόλλησε σε διάφορα μέρη την αφίσα, βρήκε οργανωτές για την εκδήλωση, έδωσε στον Τύπο δημοσιεύματα, κανόνισε ως και στα τοπικά κανάλια να βγούμε. Σας φαίνονται εύκολα; Λίγα;
Νομίζω –το είπα και στην εκδήλωση- ότι η βραδιά της Τετάρτης ήταν δική του.

Αυτοί που μίλησαν
Τι να πω για το Νίκο Παργινό που εκτός μια διαδικτυακή επικοινωνία δεν τον είχα δει δια ζώσης παρά μόνο μια φορά. Παρόλα αυτά αγόρασε, διάβασε το βιβλίο κ ετοίμασε μια τόσο φρέσκια και κολακευτική ομιλία (μπορείτε να τη διαβάσετε στο μπλογκ του) κι έφερε φίλες του –όμορφες!- στην εκδήλωση. Χαρισματικό παιδί, άνθρωπος με χιούμορ που σε κερδίζει αμέσως, με τρομερή επικοινωνία με τα παιδιά ώστε ξετρέλανε την κόρη μου. Σαν συγγραφέα θα τον κρίνω σε λίγες μέρες που θα διαβάσω την Κρεμάλα –αν και στην αφιέρωση με κρέμασε πάραυτα- γιατί η Λευκάδα μας πάσχει λίγο από βιβλιοπωλεία κι ήταν αδύνατο να το βρω εδώ, όσο και λίγο χρονοβόρο να γίνει παραγγελία.

Ο οικονομολόγος που έφερα με κούριερ
Τον απειλούσα, την ώρα της εκδήλωσης, άνθρωποι μου κρατούσαν σ ένα δωμάτιο ξενοδοχείου τη γυναίκα του και την κόρη του. Έτσι δε θα μπορούσε παρά να πει ύμνους για μένα σε τέτοιο σημείο που οι ακροατές είχαν γουρλώσει τα μάτια νομίζοντας ότι απέναντί τους κάθονταν ένας Μαρκές ή το φάντασμα του Ντοστογιέφσκι που ξύπνησε από τον Άδη κι ανέβηκε απ' την είσοδο του Αχέροντα (είναι και κοντά) κι ήρθε στην Κέρκυρα.
Τον ευχαριστώ πολύ για άλλη μια φορά, έστω και με τις απειλές, είναι Φίλος Μεγάλος (σαν τον Μεγάλο Θάνατο του Βοτανικού) και τον αγαπώ πολύ κλαψ λυγμ, συγκινήθηκα.

Κα Γκίκα
Μισή Κερκυραία πια, με παθολογική αγάπη προς το νησί, η Ελένη Γκίκα ήταν ο σύνδεσμος μου μεταξύ Αθήνας και Κέρκυρας ως προς την οργάνωση της βραδιάς, αυτή κινούσε τα νήματα από τη μεριά μου καθότι εγώ τελείως άχρηστος σε όλα. Εκεί σαν αριστοκράτισσα μιας άλλης εποχής «καθάρισε» τις όποιες ανησυχίες και άγχη της τελευταίας στιγμής σχετικές με την οργάνωση και κατά την ώρα της ομιλίας κέρδισε το κοινό μιλώντας για το βιβλίο μου με ιδιαιτέρως κολακευτικά λόγια επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τις υποψίες των ακροατών ότι έχουν απέναντι τους το φάντασμα του Ντοστογιέφσκι.

Ευχαριστώ επίσης τον κύριο Κουσουνή, πρόεδρο της ένωσης φιλολόγων Κέρκυρας για τη συμμετοχή του και την τιμή που μας έκανε να χαιρετήσει την εκδήλωση και να παραστεί στο πάνελ.
Και φυσικά ευχαριστώ κι όλο τον κόσμο που προσήλθε να μας ακούσει.

Α! ξέχασα το καλύτερο!
Είχαμε καλέσει και την Άντζελα!
Τη Γκερέκου βρε!
Αλλά δεν μπόρεσε να ’ρθει, μας έστειλε όμως επιστολή χαιρετισμού την οποία θα κρατώ σας προικοσύμφωνο κάτω απ’ το μαξιλάρι μου όταν μου τη στείλουν απ’ το νησί.
Άντζελα, Αχ Άντζελα, τι χάσατε να μη γνωριστούμε…

Τώρα, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και για το βράδυ της Δευτέρας.

Τη Δευτέρα το βράδυ ήμουν καλεσμένος της Λέσχη Ανάγνωσης Κέρκυρας.
Η εκδήλωση έγινε στον κήπο του σπιτιού του πρόεδρου και οργανωτή κ Αντώνη Δεσύλλα.

Όλα τα παρευρισκόμενα μέλη, η Αθηνά, ο Αλέξανδρος, η Βάσω, ο Γεράσιμος, η Κατερίνα, η Ρούλα, η Σοφία κι ο συντονιστής Αντώνης είχαν διαβάσει το βιβλίο κι έτσι είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια πολύ καλή συζήτηση.
Μου έκανε εντύπωση που μερικά μέλη είχαν εντοπίσει απίστευτες λεπτομέρειες και αντιληφθεί πολλά από τα κρυμμένα μυστικά του βιβλίου. Μακάρι όλοι οι κριτικοί να διάβαζαν με τέτοιο κέφι (να μην πω να είχαν τέτοια κρίση) τα βιβλία όπως τα παιδιά.
Έχω την καλύτερή μου όταν συναντώ αναγνώστες μου και μου λένε τις απορίες, τα θετικά και τα αρνητικά σχόλια που τους γέννησε κάποιο από τα βιβλία μου. Γι αυτό και νομίζω ότι οι λέσχες ανάγνωσης θα είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να γνωρίσω αναγνώστες και βιβλιόφιλους σε όλη την Ελλάδα.

Η βραδιά ήταν διαποτισμένη με κερκυραϊκή φιλοξενία και ευγένεια από την αρχή της και δε θα μπορούσε και να κλείσει και αναλόγως. Γεύμα με νοστιμότατα φαγητά από την κυρία Δεσύλλα. Φανταστείτε ότι έσκασα στο φαί εγώ που είμαι ο πιο μίζερος του κόσμου στα εδέσματα (μην κοιτάτε που το παίζω γευσιγνώστης, απατεώνες συγγραφείς μην τους εμπιστευτείτε ποτέ).

Αυτά τα ολίγα φίλοι..

Στη Λευκάδα με περίμενε μια έκπληξη: φίλος από τα μακρινά χρόνια του 88-89 του Λέτσε κι αρχίσαμε: ιστορίες πασπαλισμένες με τι άλλο; Άφθονο ουίσκι…

Labels:

16 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Wste syngrafeas tou astynomikou! Endiaferon. Egw eimai praktoras. Mporoume na synergazomaste sto mellon.
Ta leme.

22/7/07 1:22 AM  
Blogger mamaloukas said...

seleucus
καλώς ήρθατε. στη διάθεσή σας όποτε θέλετε..

22/7/07 12:16 PM  
Blogger ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ said...

Το βιβλίο σας μπήκε φυσικά στα προσεχώς μου. Η συνέντευξή σας στην Ελένη Γκίκα πολύ μα πολύ ενδιαφέρουσα. Οι φωτογραφίες σας μου παρουσίασαν έναν πολύ έξυπνο άνθρωπο με καθαρό βλέμμα. Όσο για την παρουσίαση στην Κέρκυρα....Μ' έκανε να ζηλέψω πολύ που δεν ήμουν εκεί....

22/7/07 5:22 PM  
Blogger alef said...

Αχ, έφυγες και δεν πρόλαβα ούτε καν να σε ρωτήσω, καλέ, σ' αρέσει η μόκα, εσένα; Φιλί καλό, κυριακάτικο λέμε σε όλους σας (μου λες τώρα εδώ πια τί παριστάνω;) Καλά καλά, ξέρω, η... θλίψη της Κυριακής, άλεφ θλιμμένο λέμε (και βαρυστομαχιασμένο) (Θέλω τη μαμά μου! Και την... Φράου!)
ΥΓ. Να σε κάνω να ζηλέψεις; Απόψε θα (ξανα)φάω με την Αντζελα. Σε έδειξα στην εφημερίδα κι έσκασε που σ' έχασε!

22/7/07 9:00 PM  
Blogger spiretos72 said...

Ωραία ακούγονται όλα αυτά, κρίμα που δεν ήμουν εκεί :-|

(btw, νομίζω πως είχα στο σχολείο έναν κουσουνή φιλόλογο :-)))

22/7/07 10:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

O Mαμαλουκας ειναι συγγραφεας και τα λεει ωραιοποιημενα. Θα σας πω εγω τα ενδιαφεροντα απο την Κερκυρα:

1. Ο Μαμαλουκας για να αποφυγει τις ορδες των θαυμαστριων κυκλοφορουσε με κουμποϋκο καπελο, βερμουδα και σαγιοναρα λαστιχενια. Το κολπο δουλεψε....
2. Επισης, τρωει και αλλα πραγματα εκτος απο μπιφτεκια!
3. Η παρουσιαση εγινε σε μια αιθουσα γεματη παλια βιβλια και πορταιτα προγονων στους τοιχους. Δεν αποκλειεται να ηταν και κανενα αντιτυπο του Μοστρα εκει μεσα.... (Μοστρας=Κερκυρα)
4. Ο Παργινος ειναι πολυ ωραιος τυπος
5. Η Κερκυρα ειναι γεματη απο ωραιες γυναικες. Κολαση...

23/7/07 10:14 AM  
Blogger mamaloukas said...

Λένα Μαντά
Τα καλά σου λόγια με κάνουν να παραβώ τις αρχές μου και να σου απευθυνω έναν ενικό μεγάλης οικιότητας. θενκς Λένα!

Άλεφ
αχ άλεφ μπερδεμένο Άλεφ που χωρίς εμας έγινε Άκεφ!
Μόκα παλιομόκα εγώ δε δοκιμάζω και δεν προδίδω την πούρα σοκολάτα!
Πες στην Άντζελα ότι προλαβαίνει να με γνωρίσει στην Αθήνα.

σπιρέτος
έχασες φίλε στα πάτρια εδάφη
αυτός θα ήταν ο φιλόλογός σου σίγουρα (τον ίδιο είχε κι ο Παργινός όπως ίσως πρόσεξες)

ο οικονομολόγος
εγώ είπα να σε χάσει το κούριερ στην επιστροφή, αλλά μάλλον επέστρεψες.
1 ο γιες! η σαγιονάρα ήταν φιρμάτη ξέχασες να πεις.
2. Ναι, αλλά στου Μάκη ήταν άπαιχτο
3. σωστά έπρεπε να το τσεκάρουμε
4. ο Παργινός είναι και γ... τους τύπους
5. αυτά κοίταγες; δε ντρέπεσαι;

23/7/07 11:38 AM  
Anonymous Anonymous said...

Μαμαλουκα, εσυ θα πληρωσεις το κουριερ? να σου στειλω το λογαριασμο αν ειναι... :)))

YΓ. και παλιομοκες, και τστσιμπυρες επινε, μην τον ακουτε...

23/7/07 2:33 PM  
Blogger scalidi said...

ΜΠράβο, παιδιά, θα ανεβάσεις και τη συνέντευξη που πληροφορήθηκα ότι δημοσιεύτηκε, αλλά δεν βρήκα εφημερίδα;

23/7/07 3:08 PM  
Blogger mamaloukas said...

καλώς το Σκαλιδάκι...
ελπίζω να είσαι καλά
το ίδιο και οι δικοί σου μετά την περιπέτεια
για τη συνέντευξη θα πρέπει να περιμένεις λίγο. θα την ανεβάσω σε καμιά εβδομάδα.

οικονομολόγος
μπίρα ναι τσιτσί γιοκ

23/7/07 4:28 PM  
Blogger Νίκος Παργινός said...

Φίλε, Δημήτρη
Σε ευχαριστώ από καρδιάς για τα καλά λόγια και για την τιμή που μου έκανες να πω δυο κουβέντες για το εξαιρετικό βιβλίο σου.
Πολλά φιλιά και χαιρετίσματα στην οικογένειά σου που είναι εκπληκτική. Περιμένω με αγωνία της ζωγραφιές της Μάουρας.
Να ξέρεις πως η Κέρκυρα θα περιμένει με αγωνία και το επόμενο βιβλίο σου και τότε θα οργανώσουμε κάτι ακόμα πιο καλό.
Ραντεβού στην Αθήνα όταν κατέβω κάποια στιγμή.
Μας έχετε λείψει ήδη...

23/7/07 8:06 PM  
Blogger alef said...

@ Mamaloukas
@ οικονομολόγος> Για να φτάσεις στην παλιομόκα, αγαπητά μου παιδιά, θα πρέπει πρώτα να μάθεις να τρως (μακαρονάκια έφαγες και στου Μάκη, σιγά! Μακαρονάκια μπλουμ!) Και για την ώρα μόνον το άλεφ και η νουβαντίτσα είναι σε θέση να εκτιμούν! (αυτά όσον αφορά τα φαγάκια). Καλέ, πού τα είδατε τα κορίτσια; (αυτά όσον αφορά το έτερον ζήτημα, λέμε τώρα, διότι μέσ' τα νεύρα είμαι ήρθα και το μετάνοιωσα, μάλλον δεν ξέρω τί θέλω!) Φιλιά
Υγ. Και για να μην αδικώ τον Παργινό, με τον Νικολάκη κάτι γίνεται, τουλάχιστον μπορούμε να δοκιμάζουμε εξ ημισείας! Ενώ με τον Μαμαλούκα μισή... μπριζόλα, δε λέει! Μα είναι φαγάκι αυτό; Να το διορθώσεις παιδί μου! Ασε που μου βάζεις δύσκολα κάθε φορά! Αλλη φορά σε ψησταριά θα σε πάω!

25/7/07 4:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Σαν Λευκαδίτης και κατά το μάλλον ή ήττον συνάδελφος, παίρνω (απρόσκλητα) το θάρρος να ζητήσω μια τηλεφωνική συνομιλία. Τηλεφώνησα στον Καστανιώτη αλλά "έφαγα πόρτα" (στα μούτρα!). Τα συγχαρητήρια για το Μόστρα αφού ολοκληρώσω την ανάγνωση (σε μια- δυό μέρες φαντάζομαι...). Μπορείτε να με βρείτε εύκολα αναζητώντας τον φαρμακοποιό του Μεγανησίου (ένας είναι...), ή στο mail : pkonid01@otenet.gr
Θα χαρώ πολύ να μιλήσω μαζί σας, εάν φυσικά αυτό δεν κλέβει πολύτιμο χρόνο από τα μπάνια σας στο Κάθισμα ή στο Πόρτο Κατσίκι.

27/7/07 3:32 PM  
Blogger mamaloukas said...

Άλεφ
την περιμένω αυτή την ψησταριά.

Κονιδάρης

θα σας αναζητήσω εγώ σήμερα κιόλας.
νομίζω ότι είστε ο συγγραφέας του "Το χειρόγραφο της Πράγας", βιβλίο "συγγενές" του Μόστρα αφού έχετε ήρωα έναν βιβλιοδέτη. το βιβλίο σας το έχω βάλει στο μάτι από την αρχή της παραμονής μου εδώ.
τι συμπτωση να είμαστε και από το ίδιο μέρος!
Μπάνια κάνω στον Αι Γιάννη ή το Κάστρο αλλά έρχομαι και στα Σπήλια, στον πειρατή!

27/7/07 4:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Χάρηκα που μιλήσαμε σήμερα! Η ανταπόκριση ήταν άμεση και ευχαριστώ γι'αυτό. Μου άρεσε που μπήκες με έναν ορμητικό ενικό. Απεχθάνομαι τους πληθυντικούς, ιδίως όταν μου απευθύνονται! Θα στείλω το βιβλίο τη Δευτέρα. Ελπίζω να σου αρέσει ο Ορφέας, όσο σε μένα ο Μιλάνος. Για την ώρα καλά μπάνια και ελπίζω να σε δω στο Μεγανήσι(καθότι είμαι δεμένος στο νησιωτικό μου άρμα...)

27/7/07 10:24 PM  
Blogger mamaloukas said...

Παναγιώτης
κι εγώ χάρηκα που τα παμε.
θα ρθω και στο νησί
αναμένω με αγωνία να διαβάσω το βιβλίο σου.
ο ενικός μου βγήκε μόνος του, ίσως λόγω των πολλών κοινών σημείων

28/7/07 11:01 AM  

Post a Comment

<< Home