Sunday, January 21, 2007

Bistecca alla fiorentina

Λοιπόν… τώρα πεινάω κι έτσι θα κάνω ένα ποστ για ένα πιάτο (πιατάρα) που αγαπώ πολύ. Διαβάσατε τον τίτλο στα ιταλικά. Όσοι δεν καταλάβατε μεταφράζω.
Μπιζόλα αλα Φιορεντίνα (δηλ. Φλωρεντία για τους πολύ άσχετους που ούτε προπο δεν έπαιξαν στη ζωή τους)

Λίγα λόγια σημαντικά

Εδώ μιλάμε φίλοι για κρέας. Οι χορτοφάγοι (και οι φανατικοί των τσουτσούσι) παρακαλώ να μη σχολιάσουν αρνητικά ούτε να μας υπενθυμίσουν διάφορες τιμές ή βλαβερές συνέπειες. Σεβόμαστε τις επιλογές των και επιθυμούμεν να κάμνουν το ίδιο.

Μιλάμε λοιπόν για Κρεάς κρεατένιο, αχόρταγο ασύστολο, ΠΟΛΥ.
Μπριζόλα όχι μερίδα χόρτασα, αλλά…
Μερίδα να τρώει η μάνα το παιδί και το άλλο παιδί.
Μερίδα για σας φίλοι.
Ξεκινάμε. Για να φάτε σωστή φιορεντίνα πρέπει να πάτε στην Ιταλία. Δεν ξέρω αν εδώ σέβονται λίγο τους κανονισμούς. Αν κάποιος γνωρίζει εστιατόριο ας μιλήσει.
(προσοχή εδώ μιλάμε για τη φιορεντίνα, μη μου πείτε για Αργεντίνικα κρέατα, μεγάλα κτλ, τα ξέρω και αυτά, τα σέβομαι, αλλά εδώ κάνουμε υψηλή γευσιγνωσία με βάρβαρα αρχέγονα ένστικτα)
(Παλιά υπήρχε το Αλ Κονβέντο στην Αναπήρων πολέμου όπου έτρωγες καταπληκτικά, φαγητά ιταλικής κουζίνας, δυστυχώς όμως έχει κλείσει εδώ και χρόνια)

Κανόνες, καθορισμένης, αυθεντικής, σωστής Φιορεντίνας

1. Πρέπει να ναι 600-800 γραμμ. Προσοχή. Στην Ιταλία στα ρεστοράν η τιμή είναι με το έτο (etto) δηλαδή τα εκατό γραμμάρια.
Λέει δηλ 8€ all’ etto, άρα μια μπριζόλα 600 γραμ θα κοστίζει 48 ευρώπουλα, ναι δυστυχώς)
Από δική μου εμπειρία μια μπριζόλα 300 - 400 γραμμ (που φυσικά υπάρχει σε όλα τα εστιατόρια ειδικά και λιγότερο ειδικά στην ιταλία) είναι πολύ καλή ποσότητα για να μη γυρνάτε έπειτα σπίτι λες και φάγατε το αμόνι του Αυτοματίξ. (όμως δεν εγκρίνεται από τους αυστηρούς κανονισμούς είπαμε!)
2. Πρέπει να χει το κόκαλο (ευτυχώς επετράπη και πάλι αφού το είχαν καταργήσει λόγω τρελών αγελάδων) στη μέση σε σχήμα Τ (τ μπον στέικ δηλαδή), το φιλέτο και το κόντρα φιλέτο. (μη ζητάτε περισσότερα).
3. να ναι ολιγοψημένη. Εδώ έχω κι εγώ ενστάσεις. Δε λέμε να τη φάμε σαν να την έβγαλαν οι πυροσβέστες από καμένο σπίτι. Αλλά δε θέλουμε να γίνουμε και Χάνιμπαλ Λέκτερ και να πιούμε άφθονο αίμα. Μέσος όρος δεν υπάρχει;
Τι να σας πω; Η Φιορεντίνα βέβαια πρέπει να ναι δύο δάχτυλα παχιά (οριζοντίως)
Άρα όσο κι αν ψήσεις, μέσα θα το βρεις το αίμα. (όλο προβλήματα η ζωή μας)

Με τι να τη συνδυάσω;
Οι ιταλοί συστήνουν την πράσινη σαλάτα. Πάμε καλά;
Θα φάω το κρεατάκι μου, το μισόκιλο, με χορταράκι; Πώς θα πάει κάτω;
Η γνώμη μου είναι, φίλοι, πως αν δε βάλεις μια τηγανητή πατάτα…
Άπειρες λοιπόν τηγανισμένες πατάτες για συνοδεία.

Τώρα αν πέσετε σε πολύ μουράτο εστιατόριο στην Ιταλία και δεν έχει, την κάτσατε.
(Κάτι δικά μας που δεν έχουν, κι είναι σα χάνια ενώ το παίζουν ότι μόνο λόγω διαπλοκής δεν σκεπαστήκανε με τους χρυσούς σκούφους του Αθηνοράματος είναι για τις ΚΛΟΤΣΙΕΣ)

Οδηγίες μαγειρικής για όσους επιμένουν να νομίζουν ότι μπορούν να τα κάνουν όλα μόνοι τους.

Αγοράζετε τη μοσχαρίσια Φιορεντίνα ή την παραγγέλνετε στην κουμπάρα σας που πήγε για ψώνια στη Φλωρεντία. (Μην τσακωθείτε για τα γραμμάρια).
Τη βγάζετε δύο ώρες πριν απ’ το ψυγείο
5 λεπτά ψήσιμο στη φωτιά. Γύρισμα.
Μην την τρυπάτε στο γύρισμα.
5 λεπτά και απ’ την άλλη μεριά και τη βγάζετε.
Βάλτε τη σε μεγάλο πιάτο
Σβήστε τη φωτιά.
Μη βάζετε λάδι ή μαϊντανό
Βάλτε αλάτι πιπέρι
Κόψτε με μαχαίρι
Φάτε, άντε.

Μήπως παχύνω;

Θερμίδες
Η μπριζόλα των 600 γραμμ. μόνο 850 θερμίδες. Δεν είναι πολύ, όσο μια καρμπονάρα. Είδατε; Και το παίζετε Οβελίξ και κρατιέστε στυλάκι.
Τώρα άμα βάλετε και καμιά 60-70-80 πατατούλες βάλτε άλλες 2000.
Ε, μη φάτε για δυο μέρες και ισορροπήσατε.

Κλείνουμε μ' ένα πραγματικό ντοοκουμέντο.
Οι ντετέκτιβ του μπλογκ αναζήτησαν σε όλο το κόσμο την Ιουλία, την πρωταγονίστρια του διηγήματος του φίλατου Νουβάντα.
σας παρουσιάζουμε λοιπόν σε πρώτη ραδιοφωνική, παγκόσμια, διαδικτυακή, τηλεοπτική και πάσα άλλη αποκλειστικότητα τη ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΑΜΟ ΤΗΣ ΙΟΥΛΙΑΣ.
Η ΙΟΥΛΙΑ ΝΥΦΟΥΛΑ
Νουβάντα φίλε μου για σένα.


24 Comments:

Anonymous Anonymous said...

καλα, πεινασα.....

ουτε ο Κωνσταντινου στη σκηνη με το προφιτερολ δεν ηταν τοσο παραστατικος!!

...οσον αφορα την Ιουλια, τι να πω....άψογος! ... ζητώ την άδεια να καταχραστω την φωτογραφια!!!

21/1/07 9:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Silio d' Aprile said...

Caro mamaluka (...), η bistecca που ανέβασες, μου έριξε τα σάλια! Θα την φτιάξω (γιατί στη δική μου "ιταλική περίοδο" -δεν ξέρω εσύ- δεν μαγείρευα τίποτε. Δεν σε πειράζει, υποθέτω, να την αναπαράγω στο δικό μου ιστολόγιο, ε;! Μ' έκανες και γέλασα με την αφήγηση, eccelente come sempre. Ci sentiamo, Silio

21/1/07 10:15 PM  
Blogger mamaloukas said...

Silio

Ούτε εγώ μαγείρευα αγαπητέ Μπίλυ. εννοείται παραχωρείται ελεύθερα η φωτογραφία και καλές μάσες.
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια

Nuwanda
την Ιουλία και τα μάτια σου!

21/1/07 10:17 PM  
Blogger georgia tsokou said...

Ε, αγαπητέ μου αν ακολουθήσουμε τις γαστριμαργικές συμβουλές σου και τις προτάσεις του Sweet George Chicago θα σπάσουμε τις ζυγαριές και θα τις πετάξουμε απ’ τα παράθυρα...Γιατί εγώ θα βάλω και πατατούλες...Α, όλα κι όλα. Ή την κάνουμε την αμαρτία ή δεν την κάνουμε. Κι αυτή τη φωτογραφία στη μέση τί την ήθελες; Ως αποδεικτικό στοιχείο νοστιμιάς; Γιατί η μισή απόλαυση ενός πιάτου είναι η εμφάνιση...Καλή μας όρεξη!

21/1/07 11:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ευφυέστατος και πρωτότυπος τρόπος για να πει κάποιος στη γυναίκα του τι να μαγειρέψει για αύριο , χωρίς να του γκρινιάξει .

Εγώ πάντως "βαρυστομάχιασα" και μόνο με την ανάγνωση του ποστ . Δεν είναι για τα κυβικά μου τέτοιες ποσότητες ... Αναγνωρίζω πάντως για άλλη μια φορά τη γλαφυρότητα της γραφής και τη σημασία στη λεπτομέρεια .

Η φωτογραφία της ευτυχισμένης-έδεσα-το-γάϊδαρο-μου νυφούλας , απλά συγκλονιστική . Θα μπορούσε , εναλλακτικά βεβαίως , να μπει στη θέση της bistecca ( και το ανάποδο ) , δίχως το ποστ να χάσει το νόημα του ! :-)))

Καλή σας ( και καλή μας ) όρεξη και καλή εβδομάδα !

22/1/07 12:13 AM  
Blogger scalidi said...

ελπίζω να μην υπάρχει στ' αλήθεια η καημένη η γυναίκα και τη γελοιποιείτε όλοι... το καλό που σας θέλω, είναι αμαρτία...θα περάσω μετά να συγχυστώ περισσότερο εδώ πέρα, δεν διάβασα τίποτα, μόνο τις φωτο είδα...

22/1/07 11:20 AM  
Blogger NinaC said...

Μιαμ μιαμ ...

Και σλουρπ σλουρπ...

Και πότε θα πάμε για κανένα αξιοπρεπές κοψίδι? Πολύ εντελεκτυέλ μου το παίζετε όλοι στις τελευταίες εξόδους μας....

22/1/07 2:30 PM  
Blogger mamaloukas said...

Τζόρτζια
αφού εγώ δίνω και θερμίδες παιδί μου, κουλ. εδώ είμαστε επιστημονικά καταρτισμένο βλογ. φήμες από τα βόρεια κλιματα ανέφεραν ότι ο Τζορτζ ο σουίτ θα κάνει στάση στη Φλωρεντία κατεβαίνοντας.

Άουρα
δε βαραίνει πολύ το κρεατάκι αυτό. ΄
σωστή η σκέψη για την εναλλαγή της φωτογραφίας. μπορούμε να ισχυριστούμε το ποιος τρώει ποιον;
Καλή βδομάδα να έχετε

Σκαλιδάκι
κάποιος πήρε και διαμαρτυρήθηκε για τη φωτο, έχεις δίκιο.
είπε ότι κρύωσε ο μπριζόλα του μέχρι αν τη βγάλουν φωτογραφία.

Ντολίνα
Άλλοι ψιθυρίζανε για μεζεδοπωλεία τη στιγμή που ΑΛΛΟΙ ΜΑΧΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΚΡΕΑΣ ΚΑΘΑΡΟ θυμάστε; θυμάστε καλή μου;

22/1/07 4:28 PM  
Blogger Librofilo said...

Ωραίο το ποστ και πολύ "χορταστικό".Επειδή έχω φάει πολλές Φιορεντίνες στη ζωή μου και σε διάφορα ρεστωράν της Ρώμης όπου με πήγαιναν θεωρώντας ότι θα πάθω κάτι από την νοστιμιά,θεωρώ τα Αμερικάνικα T-Bone steaks πολύ καλύτερα-μιλάμε γιά το ίδιο πράγμα ουσιαστικά.Στην Αθήνα τα καλύτερα τα έχω γευθεί στον Τηλέμαχο και στο Meat Square,όπου είμαι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να τα ξαναεπισκεφτώ μαζί σας φίλτατε γιά να κάνετε την σύγκριση με τις "Βιόλες" σας,και ναι,συνοδεύονται από πολλές (πάρα πολλές) σπιτικές πατατούλες.Το δε Argentina στον Μαραθώνα παίζει στην κατηγορία του Αργεντίνικου steak που είναι η υπέρτατη απόλαυση σε μπριζολικό που μπορείτε να βρείτε.

22/1/07 4:29 PM  
Blogger mamaloukas said...

"ο μπριζόλα του"
κατακυρώθη στον κύριο που μαθαίνει τα άρθρα

τυ ορεα ωρθωγραφύα δυμοιτροι μπραβω υσε ω καλοιταιρως

22/1/07 4:30 PM  
Blogger mamaloukas said...

μαζί ποστάραμε με τον κοσμογυρισμένο Λιμπρόφιλο ο οποίος μας χτυπησε το θέμα.
λοιπόν
λίμπρο
ένα λάθος:
Φιορεντίνα να φας στην Τοσκάνη κι όχι στη Ρώμη
συμφωνώ για τα τ μπον στέικ (το ποστ αφήνει να εννοηθεί ότι κατά βάση είναι το ίδιο)
φυσικα θα πάμε και για αυτοψία
στα αθηναικά μέρη που προτείνετε (αν δεν πρόσφεραν πατάτες φυσικά θα τους έριχνα χυλόπιττα)
όσο για τα μαραντόνικα κρέατα επιφυλάσσομαι μετά από νέα αυτοψία
νομίζω πως your heart belongs to Buenos Aires νεσπά;

22/1/07 4:36 PM  
Blogger scalidi said...

Καλά τέτοιο και τόσο κρέας εγώ δεν τρώω. Θα με πάνε στο νοσοκομείο για διάτρηση στομάχου...Όσο για την Ιουλία θα πάω να διαμαρτυρηθώ τώρα στου Νουγουάντα.

22/1/07 5:02 PM  
Blogger Кроткая said...

Αγαπητέ μου Μαμαλούκα,

εγω ωμό κρέας ΔΕΝ τρώω, δεν πα να χτυπιούνται κατω όλοι οι γάλλοι και ιταλοί σεφ περί υψίστης ποιότητος. Όσο για την Φιορεντίνα σας, στην Γαλλία τουλάχιστον, εκτός από saignant (μπλιαξ) και bien cuit (μιαμ), υπάρχει και το à point, δλδ όσο ψημένο χρειάζεται.

Κατά τα άλλα, έχω φάει τετοιο σε σέρβικο εστιατόριο κι ήταν και καλοψημένο και με πατατούλες! Γιατί οι καλύτεροι ψήστες είναι από τα Βαλκάνια!

(άντε, την είδαμε όλοι Αθήναιος εδώ μέσα!)

:ΡΡΡΡΡΡΡ

22/1/07 8:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

mouthwatering description especially for the male carnivorous!

μια γωνίτσα, ιδιαίτερα καλοψημένη, θα μου ήταν αρκετή, ευχαριστώ.

22/1/07 10:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

@mamaloukas : Δε βαραίνει το κρεατάκι ΑΥΤΟ ??? Μόνο του , σκέτο , ίσως . Ας είναι καλά τα Simeco και τα Zantac . Έχω κουνήσει το κεφάλι μου με ουκ ολίγες δυσπεψίες τύπου "στερνή μου γνώση ...". Άλλων , εννοείται . Εμείς οι γυναίκες φταίμε που έχουμε απενοχοποιήσει την αντρική μπάκα . :-)
Σας φαντάζομαι όλους τους αρσενικούς συνδαιτημόνες , γύρω από το τραπέζι , να καταβροχθίζεται τα βοοειδή σαν νεκραναστημένοι Βίκινγκς... Χαριτωμένο. :-)
Την είπατε όμως τη λύση . Δεν τρώμε για δυο μέρες και ισορροπούμε !

@scalidi : Σταυρούλα μου γλυκιά , προσπαθούμε τόσο πολύ να είμαστε politically correct στην καθημερινότητα μας που , δεν πειράζει , ας είμαστε που και που incorrect στα blogs (όχι όμως και ρατσιστές) . Δες την ευτυχία στο πρόσωπο της κοπέλας στη φωτογραφία ! Υπάρχει κι ο γαμπρός , που δε φαίνεται , ένα ποσοστό της ευτυχίας της οφείλεται και σε εκείνον .

Υπάρχουν αδύνατοι άνθρωποι κομπλεξικοί και μη με τα κιλά τους και άνθρωποι παχύσαρκοι επίσης κομπλεξικοί και μη με το βάρος τους. Όλοι είμαστε εν δυνάμει υποψήφιοι για πείραγμα . Γνωρίζω αρκετές παχουλές με το χάρισμα του αυτοσαρκασμού και είναι μια χαρά στη ζωή τους και πολλές αδύνατες που είναι αδύναμες στην ψυχή και αντιπαθητικές .

Χαλάρωσε λοιπόν και μη στενοχωριέσαι . :-)))

Υ.Γ. Έχετε πάθει όλοι οι κύριοι στερητικό-θα αναστενάξουν οι μπριζόλες-σύνδρομο και την οσμίζομαι την κοψιδοκατάνυξη να πλησιάζει ...

Καλά να περνάτε !

23/1/07 12:51 AM  
Blogger scalidi said...

άουρα, ξέρω ότι ακούγομαι σα σπαστικό, αλλά ξαναλέω να δοκιμάσουμε όλοι να βρεθούμε στη θέση της.παρασοβάρεψα και δεν θα μου ξαναεπιτρέψει την είσοδο ο μαμαλούκ, οπότε αποσύρομαι μαζί με τις πολιτικά ορθές απόψεις μου. αλήθεια υπάρχει τίποτα πιο πολιτικά ορθό από την εμμονή σε συγκεκριμένη εξωτερική εμφάνιση για να είναι κανείς αποδεκτός;

23/1/07 12:42 PM  
Blogger mamaloukas said...

Σκαλίδη
Βρε Σταυρούλα τι μου κανες!
έχω μπει από το πρωί στη θέση της Ιουλίας και δεν μου μπαίνει ούτε ένα ρούχο μου!
Άουρα
απενεχοποιημένες αντρικές κοιλιές ή μπάκες (oh yes) ισοδυναμεί και αντιστρόφως με απενεχοποιημένα γυναικεία ψωμάκια (κοινώς κώλοι ή κωλάρες) και σώματα κυπαρίσσια νεκροταφείου φαρδιά κάτω στενά πάνω για καλύτερη ευστάθεια όταν φυσάει πολύ.
Βίγκινς: τέλειο. πίνουνε και κρασί σε κούπες κρανία εξ αντιπάλων.
(βλέπε Αστερίξ)

23/1/07 1:00 PM  
Blogger mamaloukas said...

krot
Σωστες απόψεις, δε πα να ζείτε πολύ βόρεια εκτός συνόρων παραμένετε (και ορθά )ελληνίδα 105%

τώρα...
επειδή υπάρχει ο άφταστος Αθήναιος δε θα γράφουμε εμείς τις εκλαικευμένες μαγειρικές μας; ή τις ορέξεις μας;

Αλεξάνδρα
ευχαριστούμε πολύ θα σας κρατήσουμε γωνίτσα

23/1/07 1:04 PM  
Blogger Unknown said...

Φίλτατε Δημήτρη! Εγώ δηλώνω πάντα λάτρης του κρέατος και ειδικά του ψητού στα κάρβουνα (χωρίς να με χαλάει και το ψητό φούρνου). Μου άνοιξε την όρεξη η φιορεντίνα σου. Την προτιμώ μέτρια προς καλοψημένη. Όχι να τρέχουνε τα αίματα στο πιάτο... (μπλιααααχ). Όσο για την φωτογραφία της νυφούλας, να είσαι προετοιμασμένος να τα βάλεις με τις φιλοζωικές καψερέ μου!
Να είσαι καλά! (Ναι, ναι κατάφερα μετά από τόσο καιρό να σου γράψω σχόλιο! Κερδίζω κάτι;;;;)
Dana_Semitekolo

23/1/07 1:11 PM  
Blogger mamaloukas said...

kaτrougiali
Καλώς τη και στο μπλογκ κι ας άργησες. άντε τώρα και δικό σου μπλογκ.
τελικά η συντριπτική πλειοψηφία είναι του κρέατος

αυτό που υποστηρίζω:
πάμε για τσουτσούσι (δήθεν)
και μετά χλαπακιάζουμε δυο γύρους
(για να στανιάρουμε)

23/1/07 1:15 PM  
Blogger scalidi said...

:))))))))))

23/1/07 1:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Δημητρη, ε βεβαια, πλακωσες τις μπριζολες, που να μπεις στα ρουχα της Ιουλίας....

23/1/07 1:55 PM  
Blogger SILIO D'APRILE said...

ρε Μήτσο, πολλά λόγια εδώ πέρα... Δεν μαζευόμαστε στο σπίτι μου να μας κάνεις μια επίδειξη φιορεντίνας;!

28/1/07 4:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

bistecca fioentina original sto ASADOR meat & wine restaurant, ελπιδος 2α, Αγ. Παρασκευη... 2130049626

Βασιλης

19/1/11 3:27 PM  

Post a Comment

<< Home