Saturday, October 13, 2007

Σάββατο σαν Κυριακή


Μισούσες τις Κυριακές, θυμάσαι;
Ερχόταν το μεσημέρι, τρώγαμε στη Μένσα
Κι έπειτα ήθελες έναν καφέ, οπωσδήποτε.
Συνήθως πηγαίναμε στο Πικαντίλυ
Μετά, η μακριά πορεία προς το σπίτι
με τα πόδια,
απ’ τα στενά
συχνά έβρεχε
κι ήταν εκείνη ακριβώς η ώρα που σου ερχόταν εκείνος ο τρομερός πονοκέφαλος
εκείνος που δεν έσβηνε παρά μόνο με πολύ ουίσκι.
Αυτό που έπεφτε στο ποτήρι
όταν το ρολόι έδειχνε πέντε το απόγευμα
κι απ’ το ράδιο ακούγαμε παρτίτες
μπας κι είχαμε πιάσει το τοτοκάλτσιο
Κυριακή έλεγες
η χειρότερη μέρα
(φωτο: Αλφάνο Αντόνιο)

Labels:

22 Comments:

Anonymous Anonymous said...

θα συμφωνήσω κι εγώ...Κυριακή η χειρότερη μέρα...ή μαλλον η χειρότερη μετά τη Δευτερα!...η φωτο όμως μ'αρέσει πολύ :)
..άσχετο αυτό, το βιβλιοδρόμιο των Νεων το είδατε σήμερα; ο Δ.Κούρτοβικ ασχολείται με τον Μόστρα...και τους bloggers..

13/10/07 6:53 PM  
Blogger mamaloukas said...

το είδα αγαπητή μου.
Για τα βιβλιοφιλικά μπλογκς δε θα πω τίποτα.
Για το βιβλίο μου τώρα είναι τιμή μου που ασχολείται με τον Μόστρα ο κ. Κούρτοβικ, ο άνθρωπος που μετέφρασε και μας χάρισε τον Γιενς Μπιερνεμπου, αυτόν τον μέγιστο Νορβηγό συγγραφέα...
Πάντως ρεκόρ κριτικών θα κάνει ο Μόστρας... μια θετικών μια λιγότερο...

Καλό απόγευμα να έχετε

13/10/07 7:17 PM  
Blogger Librofilo said...

Γιά "κενός" συγγραφέας καλά γράφεις.Ένας "εκφυλισμένος βιβλιόφιλος μπλόγκερ"-αχ κύριε Δημοσθένη μας,με τις εμμονές σας,να το κοιτάξετε αυτό.Επειγόντως...

13/10/07 7:17 PM  
Blogger ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ said...

Πως μπορεί να γίνει υποφερτή μια Κυριακή; (άραγε μας βαραίνει επειδή φορτώνει στην καμπούρα μας άλλη μια βδομάδα ή επειδή είναι η απαρχή ενός νέου φόρτου;).

...Ίσως αν πιάναμε το τοτοκάλτσιο :-)

13/10/07 10:11 PM  
Blogger mamaloukas said...

Librofilo
Πάντα κενός ήμουνα!

Κονιδάρ
Εκεί όπου βρίσκεσαι, ξεχωρίζει αρνητικά η Κυριακή; τόσο όσο στη μεγαλούπολη;
Το τοτοκάλτσιο το πιασε μια φορά ένας φίλος. δεν πλούτισε αλλά ξελάσπωσε. :)

14/10/07 10:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ο Δημοσθένης Κούρτοβικ, εν ολίγοις, "έθαψε" με τον δικό του τρόπο τον Μόστρα. Είναι δικαίωμά του, έστι δεν είναι; Δυστυχώς ή ευτυχώς και ο ίδιος, παρά το γεγονός ότι φαίνεται πως δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με τον κόσμο των μπλογκς, κάνει -σε πιο θεσμοθετημένη μορφή- ό,τι κάνουν και τα βιβλιοφιλικά μπλογκς. "Δοξάζει" ή "θάβει" κατά το δοκούν. Και αυτό είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση. Σημεία των καιρών ή ας δεχτούμε την κατάσταση στη βιβλιοκριτική όπως είναι. Είναι αυτή που είναι. Σε όλα τα επίπεδα. Όπως και η δημόσια έκφραση των απόψεών μας. Όχι μόνο στην βιβλιοκριτική, λοιπόν. Ανάγουμε την άποψή μας σε ό,τι πιο αντικειμενικό υπάρχει. Έχουμε διαγράψει από το λεξιλόγιό μας φράσεις του τύπου: "εγώ πιστεύω", "εκτιμώ ότι", "η άποψή μου είναι ότι" και πολλές άλλες. Το γεγονός ότι, πολλές φορές, αν όχι πάντα, πιστεύουμε ότι είμαστε το κέντρο του κόσμου, έχει πολλές εφαρμογές.
Σας χαιρετώ όλες και όλους.

14/10/07 8:06 PM  
Blogger mamaloukas said...

Νορμαν
Θα σας απαντήσω αλλά νομίζω πως αυτά τα σχόλια αφορούν ένα τελείως διαφορετικό ποστ και θέμα.
θα ήθελα να μην ακολουθήσουν το θέμα Κούρτοβικ-Μόστρας, ευχαριστώ.

Ναι, Είναι δικαίωμα του κ. Κούρτοβικ. Εγώ δεν ειπα το αντίθετο. Δε συζήτησα την κριτική του όπως δεν το κανα με καμία κριτική, αν και έχω πολλές διαφωνίες σχετικές με τη βιβλιοφιλία, το βιβλίο ως αντικείμενο και τα βιβλιοφιλικά μπλογκς.
Οι φράσεις που λέτε νομίζω ότι σε όλες τις λογοτεχνικές κριτικές που έχω γράψει τις χρησιμοποιώ.
Συμφωνώ για το κέντρο του κόσμου.

14/10/07 8:41 PM  
Blogger ritsmas said...

Νομίζω ότι ειναι πολύ πιο σημαντικό να κοιτάζεις κατευθείαν μπροστά, όπως και να κοιτάζεις τους ανθρώπους κατευθείαν στα μάτια, αντι να αναλώνεις πολυτιμο χρονο σε κριτικούς. Νομίζω ότι η δουλειά σου - ποιοτική οπωσδήποτε- δεν χρειάζεται κάτι για να ανατραπεί. Ουτως ή άλλως δρομολογημένη προς τα εμπρός ειναι. Και μην το ξεχνάς, αγαπητέ μου
Χαρηκα

YΓ....φανταζομαι ότι η ιστοριουλα ειναι από τη ζωη σου στην Ιταλία με τη γυναικα σου ή κάνω λάθος ;

14/10/07 10:41 PM  
Blogger georgia tsokou said...

Οι Κυριακές θα έπρεπε να κρατούν ως το μεσημέρι. Και μετά κατευθείαν Δευτέρες.
Λίγο την ατμόσφαιρα του "Αλκοόλ" μου θυμίζει αυτό το κομμάτι. Για το οποίο θα μπορούσα να σου μιλάω πολλή ώρα και να σου γράψω πολλά. Μόνο ότι δεν μπορούσα να τ' αφήσω απ' τα χέρια μου μπορώ να σου πω τώρα. Τα υπόλοιπα κάποια στιγμή από κοντά. :-)

14/10/07 10:57 PM  
Blogger mamaloukas said...

κι εγώ χάρηκα αγαπητή Ρίτσα, ευχαριστω για τις συμβουλές και το κομπλιμέντο.
η ιστορία είναι όντως από την ζωή μου στην Ιταλία, όπως και οι ιταλικές νύχτες φυσικά, αλλά δε είναι απαραίτητα με τη γυναίκα μου! :) άλλοτε παίζει, άλλοτε όχι άλλοτε υπάρχει μόνο φαντασία.

14/10/07 10:57 PM  
Blogger mamaloukas said...

μαζί σχολιάσαμε Τζόρτζια. Να σαι καλά για το αλκοόλ, θα τα πούμε σίγουρα

14/10/07 10:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Η αναφορές μου, όπως και η κριτική επί των κριτικών δεν αφορά εσάς, σκέψεις είναι. Άλλωστε, είμαστε από την ίδια πλευρά του δρόμου, εσείς παραπέρα. Και οι φράσεις εντός εισαγωγικών, γενικές παρατηρήσεις είναι. Δεν αφορούν εσάς. Δεν συμφωνείτε ότι είναι ο γενικός κανόνας; Εγώ το πιστεύω και προσπαθώ να το αποφευγω. Όχι πως τα καταφέρνω πάντα αλλά η αποδοχή της δουλειάς του άλλου και όχι η απευθείας απόρριψή της είναι δείγμα ωριμότητας. Μιλώ για κριτικές, Διαδικτυακές και έντυπες, τουλάχιστον "καβαλημένες".
Καλημέρα και τα ξαναλέμε.

15/10/07 8:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

ας γραφουν ρε παιδια οι κριτικοι κια ας γραφουν και μπινελικια.... εγω τουλαχιστο αυτο θα ηθελα εαν ημουν συγγραφεας!

αλλωστε δουλεια τους ειναι. Πληρωνονται για αυτο, πρεπει να δειξουν οτι εχουν και καποιο value, ετσι δεν ειναι?

Σκεψου να πας στον δικηγορο σου να του δειξεις ενα συμβολαιο που εφτιαξες μονος σου και να σου πει "καταπληκτικο, ειναι αψογο". Μετα πως θα σε χρεωσει? ενω αν σου βρει τριαντα παραλειψεις θα πεις "α, γατα ο δικηγορος μου, τα αξιζει τα λεφτα του!!"

15/10/07 11:03 AM  
Blogger mamaloukas said...

Norman
Καλημέρα, συμφωνούμε.
αλήθεια το Νόρμαν από τΟν Νόρμαν Μπέιτς (Ψυχώ) ή απ' τον Νόρμαν Μέιλερ; :)

Νουβάντα
Αχ επίτηδες το κάνεις βρε;

15/10/07 12:00 PM  
Blogger Кроткая said...

Μαμαλούξ, το ποιηματάκι είναι πολύ όμορφο!

Κι εμένα μου αρέσεις έτσι κι αλλιώς, θες να με προσλάβεις να σου γράφω πληρωμένες κριτικές? Λέω να πληρώνομαι σε Φερράρι! :Ρ

15/10/07 4:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Είναι από τον Μέιλερ... Και να θυμίσω στους φίλους μας μια ατάκα του, όσο περίεργος και αν ήταν με τους συναδέλφους του:"Αν γράφεις έχοντας στο μυαλό σου τους κριτικούς είναι σαν να πηγαίνεις μήνα του μέλιτος έχοντας κλείσει το διπλανό δωμάτιο στην πεθερά σου".
Έχει πει και κάτι πολύ χειρότερο, όποιος θέλει μόνο με μέιλ..
Σας χαιρετώ.

15/10/07 5:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

ευχαριστώ αλλά
Δεν είναι ποιηματάκι!
το χω ξαναπεί
απλώς μ αρέσει να κατεβαίνω
σειρές
όποτε θέλω! :)
Νταξ για τις κριτικές
δε βρίσκεις τώρα κάνα καλό αμαξάκι
εκεί εις τον παράδεισο της φτήνιας όπου κατοικείς!
μαμαλούξ

15/10/07 5:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

συμφωνώ ΝΌΡΜΑΝ αυτό με τη πεθερά νομίζω ότι έχει ξαναγραφεί τώρα κοντά απ' τον Νουβάντα κάπου.
Χαιρετώ κι εγώ
Μαμαλούκας

15/10/07 5:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Καλά θυμάστε, μόνο που το είχα γράψει εγώ στο librofilo. Μ' άρεσε η ατάκα και τη λέω συχνά...
Καλό απόγευμα

15/10/07 6:11 PM  
Blogger mamaloukas said...

ναι, έχετε δίκιο, το θυμήθηκα μετά,
καλό απόγευμα επίσης

15/10/07 6:53 PM  
Blogger Haris said...

Η χειρότερη μέρα, γιατί την Δευτέρα είχε και πάλι διάβασμα...
Θλίψη και απόγνωση...

15/10/07 10:55 PM  
Blogger Unknown said...

http://pl.youtube.com/watch?v=rVKLkxXTkCM

Ένα τραγούδι των Active Member που μιλάει σωστά και ίσως σας αρέσει κύριε Μαμαλούκα.

Πάντως δεν έχω αγαπημένες μέρες αλλα μήνες.

Μάρτιος, Σεπτέμβριος και Δεκέμβριος

27/11/08 8:59 PM  

Post a Comment

<< Home