Friday, September 14, 2007

Ζακ Πρεβέρ Φιέστα


Φιέστα



Τα ποτήρια αδειανά

Κι η μποτίλια σπασμένη

Και το κρεβάτι ολάνοιχτο

Κι η πόρτα μας κλειστή

Κι όλα τα γυάλινα τ' αστέρια

Της ευτυχίας και της ομορφιάς

Ν' αστράφτουν μες στη σκόνη

Του κακοσκουπισμένου δωματίου

Μ' εμένα μεθυσμένο-πεθαμένο

Ίδια φωτιά χαράς

Μ' εσένα μεθυσμένη-ζωντανή

Ολόγυμνη μέσα στην αγκαλιά μου.


από το βιβλίο:
Ζακ Πρεβέρ
Θέαμα και Ιστορίες
(ποιήματα)
Εισαγωγή μετάφραση
Γιάννης Βαρβέρης
εκδ. Νεφέλη 1982

Labels:

16 Comments:

Anonymous Anonymous said...

τι ειναι αυτα που γραφεις, ΣΚ διαβαζουν και παιδια....

15/9/07 12:01 AM  
Blogger mamaloukas said...

Μπα; σοκάρεσαι; Εσύ που γράφεις για τους καπετάνιους;

15/9/07 12:26 AM  
Blogger aura voluptas said...

Αχ, υπέροχο ... Υπέροχο !

Αχ κε Μαμαλούκα μου τι μου θυμίσατε, τι μου θυμίσατε ... (0 κος Πρεβέρ βασικά )Κάτι λίαν πρόσφατο .

Και κάτι άλλο : να μην ξεχάσω να βάλω σκούπα αύριο-μεθαύριο !

Χικ ! :-))))

15/9/07 2:15 AM  
Blogger mamaloukas said...

Άουρα

ω καλώστην τη συνηθισμένη της ώρα!
Χικ πιες και για μας
(αν κι επειδή γέμισε το μπαρ μου αδείαζω και καμιά μπουκάλα)
φιλιά πολλά

15/9/07 10:10 AM  
Blogger NinaC said...

Εγώ πρόστυχα ποιήματα δεν διαβάζω!

Όλοι εσείς οι αποπάνω είδατε το μαίηλ σας;

15/9/07 10:40 AM  
Blogger mamaloukas said...

Ντολ
τουδαμε τουδαμε μωρέ φαγώθηκες
(άσε που νόμιζα ότι είναι τουντέι)
σ εμένα το στειλες και στα 3 από τα 4 που διατηρώ, άσε που κολλητά ήρθε κι ένα άλλο από μια μετανάστρια, δουλέυει στις στοές του Βελγίου το έρμο και φως δε βλέπει.
άλλο τώρα: η φίλη σας η ψηλή, η συμπαθέστατη, άνοιξε άλλο μπλογκ; κι αν ναι ποιο είναι;
Κίσες κίσες

ΥΓ εγώ νόμιζα ότι τον Πρεβέρ τον διάβασες στην γαλλικήν στην τρυφερή ηλικία των 12!!!!!!!
(εξού κι ο έκλυτος βίος)

15/9/07 10:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

Από τους αγαπημένους μου. Ολα γυάλινα τελικά.
ριτσα μασουρα

15/9/07 6:34 PM  
Blogger NinaC said...

Την ψηλή και άχαρη θα τη βρείτε στα λινκς μου ως "Η Ελένη Μου".

15/9/07 7:25 PM  
Blogger mamaloukas said...

Ρίτσα Μασούρα
καλώς ήρθατε
Ο Πρεβέρ αγαπημένος του μπλογκ αλλά και των περισσότερων σχολιαστών του.

Ντολ
Θενκς μον σερί

15/9/07 8:26 PM  
Blogger alef said...

Να έχετε χάρη που το ποίημα είναι... σεξουαλικόν, θα διαδήλωνα καλέ αλλιώς που δεν είναι αφιερωμένο σε μένα! (να βρεις ένα πιο... αρχαγγελικό πρεβερικό και να μου το αφιερώσεις λέμε!) άλεφ και με ράφι... Πρεβέρ, μικρό ράφι, εντάξει! (αν θέλεις να το ονομάσω πτέρυξ Μαμαλούκα! Εκτός αν προτιμάς την Στήβεν Κινγκ- αλλά Πρεβέρ να μου αφιερώσεις, όχι Στήβεν, εντάξει;)

15/9/07 11:35 PM  
Blogger NinaC said...

Ψηφίιιιιιισααααατεεεεε?

16/9/07 4:40 PM  
Blogger mamaloukas said...

Άλεφ
ωραία ιδέα μου έδωσες Θα φας σπέσιαλ αφιέρωση Κινγκ λέμε!
Η Μάουρα σου έστειλε τριαντάφυλλο που της το μαθε να το γράφει η Αλεξάντρα!

Ντολ
Ψηφίσαμε κι εμείς σαν παιδιά

16/9/07 5:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ειχα μπει και παλιότερα στο μπλογκ, αλλά ειδα εκεινες τις αυτοκινητάρες κι εκανα πίσω. Γρι δεν σκαμπάζω από δαύτα. Αλλά επειδή ειχες Πρεβερ κι ειχα και εγω βάλει κάτι σχετικό, έμεινα και έκανα μερικές βόλτες. Χθες έμαθα ότι έχουμε κοινούς γνωστούς και ενδεχομένως θα μπορέσω να σας δω.
ευχαριστώ για τη φιλοξενία .Τους στίχους δεν τους σχολιάζω, μ αρεσει ουτως ή άλλως ο Πρεβέρ.
ριτσα μασουρα

22/9/07 9:24 AM  
Blogger mamaloukas said...

κ. Ρίτσα Μασούρα
Μ άρεσε το αυτοκινητάρες! Δεν πειράζει που δε σκαμπάζετε, βλέπετε το μπλογκ μας είναι φανερό πως παραπαίει ακροβατώντας μεταξύ αυτοκινήτων, ποίησης και λοιπών άλλων περίεργων γούστων!
συμφωνώ ότι ο Πρεβέρ δεν επιδέχεται σχολιασμό, είναι τόσο καθαρός και απλός όσο τα σπουδαιότερα πράγματα σ' αυτή τη ζωή.
να μας έρχεστε, μην ανησυχείτε

22/9/07 5:46 PM  
Blogger anthrakoryxos said...

Υπέροχος ο Κος Πρεβέρ!
Προνόμιο βρίσκω, την τόσο αληθινή περιγραφή (σχεδόν φωτογραφική), μιας στιγμούλας!

22/9/07 10:48 PM  
Blogger mamaloukas said...

Anthrakoryxos
Καλώς ήρθατε, έριξα μια ματιά στο μπλογκ σας. τι καλαίσθητο, μπράβο. Συμφωνούμε για τον Πρεβέρ, μοναδικός ποιητής, πραγματική αποκάλυψη για εκείνους που αγνοούν σε τι υπέροχα μονοπάτια οδηγεί η ποίηση. Κατά τη γνώμη μου έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία από την πρώτη Λυκείου. Νομίζω ότι θα λαμβάναμε πολύ ενθαρρυντικά μηνύματα στροφής και αγάπης προς την ποίηση και τη λογοτεχνία γενικά.

23/9/07 1:14 PM  

Post a Comment

<< Home