Wednesday, October 03, 2007

Μόστρας: Παρουσίαση στον Ιανό και μια κριτική

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ και ώρα 20.00

O IANOS (Σταδίου 24-Αθήνα) παρουσιάζει το βιβλίο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΜΑΛΟΥΚΑ
«Η ΧΑΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΟΣΤΡΑ», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
ΤΙΤΙΚΑ ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΙΑ, κριτικός λογοτεχνίας,
ΜΠΑΜΠΗΣ ΛΕΓΓΑΣ, εκδότης βιβλιοφιλικών εκδόσεων, καλλιτεχνικός βιβλιοδέτης, εκδότης του «ΒΙΒΛΙΑΜΦΙΑΣΤΗΣ»,
κι ο
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΜΑΛΟΥΚΑΣ, συγγραφέας.
Είσοδος ελεύθερη

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΩ.


Από το προηγούμενο ποστ σχετικό με το Μόστρα, τις παρουσιάσεις και τις κριτικές που έλαβε, μεσολάβησε καιρός. Ευχαριστώ όλους όσοι ασχολήθηκαν με το βιβλίο και προσπάθησαν να το αντιμετωπίσουν ειλικρινά και με κάθε δυνατή αντικειμενικότητα. Μια κριτική με άγγιξε ιδιαίτερα και με χαροποίησε. θέλω να τη μοιραστώ μαζί σας. Την έγραψε η κ. Ελισάβετ Κοτζιά και δημοσιεύτηκε στην Καθημερινή της Κυριακής 22-09-2007.

Την ευχαριστώ θερμά.
Για μένα αυτό είναι μια γερή δόση κουράγιου για να συνεχίσω.


Ενα αξιανάγνωστο αστυνομικό
Tης Eλισαβετ Kοτζια
Αλλο ένα καλό αστυνομικό μυθιστόρημα: «Η χαμένη βιβλιοθήκη του Δημητρίου Μόστρα» του Δημήτρη Μαμαλούκα (Καστανιώτης, σελ. 306). Η υπόθεσή εκτυλίσσεται στη Ρώμη σε ένα πολυεθνικό περιβάλλον που αποτελείται από ντόπιους Ιταλούς –εισαγγελείς, αστυνομικούς, νοικοκυρές, χαφιέδες– από Eλληνες διπλωματικούς, από Σέρβους μετανάστες. Κι η ιστορία του στηρίζεται πάνω σε δύο πυλώνες: το κακό που καραδοκεί σε κάθε γωνιά της αιωνίας πόλης, και το ανεξέλεγκτο συλλεκτικό πάθος που καταλαμβάνει αρκετές από τις πρωταγωνιστικές φιγούρες. Το πρώτο λαμβάνει τη μορφή της σεξουαλικής διαστροφής και του φόνου, μαζί με την εκδικητική τιμωρία που ακολουθεί. Και το δεύτερο αφορά το παλαιό βιβλίο, αφορμή που φέρνει στο προσκήνιο τον παθιασμένο Eλληνα βιβλιόφιλο του 19ου αιώνα Δημήτριο Μόστρα και την πολύτιμη συλλογή του με δυσεύρετους κώδικες και σπάνια χειρόγραφα, η οποία έχει δυστυχώς, όπως μας βεβαιώνει η σύγχρονη φιλολογική έρευνα, οριστικά χαθεί.
Συγγραφέας των αστυνομικών μυθιστορημάτων « Ο μεγάλος θάνατος του Βοτανικού» (2003) και «Η απαγωγή του εκδότη» (2005), ο Δημήτρης Μαμαλούκας γεννήθηκε το 1968 και είναι πτυχιούχος Φιλοσοφίας ιταλικού πανεπιστημίου. «Η χαμένη βιβλιοθήκη του Δημητρίου Μόστρα» αποτελεί ένα αξιανάγνωστο αστυνομικό μυθιστόρημα μέσα στην πολύ καλή παράδοση που έχει δημιουργηθεί την τελευταία δεκαπενταετία στην Ελλάδα. Βορειοευρωπαϊκοί βροχεροί δρόμοι, επιβλητικά ιταλικά παλάτσο, ιδιόρρυθμες ανθρώπινες φιγούρες σφραγισμένες από αβυσσαλέα πάθη συνθέτουν μιαν υποβλητική ατμόσφαιρα. Κάτω από τον ρωμαϊκό ουρανό διασταυρώνεται εξάλλου η σύγχρονη πολυπολιτισμική πραγματικότητα που γεννήθηκε μετά το 1989, με την αμέσως προγενέστερη, σχεδόν μυθολογική πια εποχή, της βέσπας και των Renault 4L, των «Ερυθρών Ταξιαρχιών» και των απρόβλεπτων αστυνομικών εισβολών. Ο συγγραφέας χειρίζεται έντεχνα όλα τα μυθιστορηματικά συστατικά, τα πολλαπλά νήματα της υπόθεσης, την εκδίπλωση του μυστηρίου, τον ρυθμό της αφήγησης. Και επιπλέον, το τέλος αποκαλύπτει ένα υψηλότατης τεχνικής επίτευγμα που σχετίζεται με τον χαρακτήρα και τις σχέσεις του κεντρικού ήρωα -και που θα ήταν πολύ άχαρο να το μαρτυρήσω. Το μυστικό αυτό σε εξαναγκάζει πάντως να ξανασκεφτείς ολόκληρη την ιστορία που διάβασες υπό μια νέα οπτική, προσφέροντας στο μυθιστόρημα μεγαλύτερη ενότητα, πολλαπλασιαστική πυκνότητα και σημαντικότερο ειδικό βάρος.Συνιστά ερώτημα για συζήτηση: πού οφείλεται η αξιοπαρατήρητη άνθηση του αστυνομικού μυθιστορήματος, η οποία σημειώνεται διεθνώς; Και ακόμα πώς επιτυγχάνονται οι τόσο καλές, όχι μόνον ξένες αλλά και ελληνικές επιδόσεις; Ως είδος το μυθιστόρημα είναι πολυσυλλεκτικό, ολιστικό θα έλεγε κανείς, καθώς τα πάντα χωρούν κάτω από τη σκέπη του. Ως υποκατηγορία, ως genre με εξαιρετικά ευέλικτους πλην όμως ειδικότερους κανόνες, το αστυνομικό μοιάζει να προσφέρει στους συγγραφείς του ένα σταθερότερο έδαφος, μια σκαλωσιά, ένα δίχτυ ασφαλείας στο οποίο μπορούν να υπολογίζουν. Είναι ας πούμε το γεγονός ότι η ιστορία τους έχει συνήθως να κάνει με μια συγκεριμένη κατηγορία ανθρώπων που οδηγείται στην παραβατικότητα και εκείνη που, θεωρητικώς τουλάχιστον, καλείται να έρθει αντιμέτωπη με την παρανομία και οριακώς, να την εξαλείψει. Είναι η ύπαρξη κάποιου μυστηρίου που ζητεί τη λύση του. Είναι η δράση που απαιτείται προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι. Ηδη, έχουμε να κάνουμε με ένα σύμπαν πολύ πιο απτό από το απροσμέτρητο άπειρον το οποίο συνιστά την ίδια την πραγματικότητα. Στη δεύτερη περίπτωση, ο συγγραφέας βρίσκεται μόνος του, ενώπιος ενωπίω με τον απέραντο κόσμο (και τον απροσδιόριστο εαυτό του). Στην πρώτη αντιθέτως περίπτωση, ξεκινά από ορισμένα χειροπιαστά δεδομένα –κατ’ αρχάς από το γεγονός ότι η ιστορία του βρίσκεται συνήθως τοποθετημένη στο κέντρο ενός ρεαλιστικά απεικονίσημου σύμπαντος– εξού και ο στενότατος δεσμός που έχει στις μέρες μας σφυρηλατηθεί ανάμεσα στο αστυνομικό και στο κοινωνικό μυθιστόρημα. Κι επειτα, τα χνάρια που τόσο δύσκολα αλλά αναπόφευκτα, οδηγούν τον αναγνώστη σε κάποια λύση (έστω κι αν αυτή συνίσταται στην απουσία μιας οριστικής απάντησης) αποτελεί ένα μίτο που διευκολύνει τον μυθιστοριογράφο αστυνομικών ιστοριών. Η πλαστική δημιουργική φαντασία που στο καθολικό μυθιστόρημα οφείλει να ξεκινήσει από το μηδέν, στο αστυνομικό μυθιστόρημα αντικαθίσταται από τη φαντασία εκείνη για την οποία οι αρχές βάσει των οποίων λειτουργεί ο κόσμος είναι λίγο πολύ δεδομένες. Και μόνον στους πολύ μεγάλους κλασικούς παρακολουθούμε περιπτώσεις, οι οποίες χρησιμοποιούν τους κανόνες τους αστυνομικού είδους προκειμένου να τους ανατρέψουν – βλέπε λόγου χάρη τον Μπόρχες και το συγκλονιστικό του διήγημα «Ο θάνατος και η πυξίδα».

Labels: ,

70 Comments:

Blogger georgia tsokou said...

Εκεί θα είμαστε...

3/10/07 6:13 PM  
Blogger mamaloukas said...

Σ ευχαριστώ καλή μου φίλη. ελπίζω να έρθει και το χαμένο παιδί της Ιταλίας με την ευγενική γυναίκα του... Μετέφερε σε παρακαλώ αν και θα περάσω κι εγώ απ' το διαδικτιακό του σπίτι...

3/10/07 6:22 PM  
Blogger scalidi said...

αφού έκανδε ποδαρικό σ' αυτό το ποστ η γεωργία, ξέρεις τι θα γίνει εκείνο το βράδυ; κοσμοσυρροή το λιγότερο... γουρλού, παιδί μου, σου λέω, μεγάλη γουρλού

3/10/07 6:45 PM  
Blogger mamaloukas said...

καλά είσαι συ βρε;
ελάτε όλοι, θα ανακοινώσω και ποιος θα ναι ο μελλοντικός αρχηγός του Πασόκ! (ένα μήνα πριν!)

3/10/07 7:48 PM  
Blogger scalidi said...

καλύτερα, φτύστε με, μη με ματιάσετε :)

με βιβλιοφιλική μαντεία θα τον βγάλεις τον πρόεδρο;

3/10/07 7:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Τι καλάά! Εκεί θα΄μαστε! :)

3/10/07 8:05 PM  
Blogger ritsmas said...

Δημήτρη, ελπίζω να σπευσω στον Ιανό να σε γνωρίσω.
ριτσα . θα πάρω μαζί μου ( λεω εγω τωρα) και το Αλεφ το μικρό

3/10/07 8:44 PM  
Blogger Haris said...

Όντως πολύ καλό βιβλίο...Το τελειώνω αυτή την εβδομάδα...!
Complimenti Dimitri!

3/10/07 9:52 PM  
Blogger mamaloukas said...

σκαλιδάκιον
πτου πτου (γουιθάουτ σάλιο)

τι σε νοιάζει πώς; εγώ θα τον βγάλω τον πρόεδρο!

3/10/07 10:37 PM  
Blogger mamaloukas said...

Ρενάτα
Σας περιμένουμε!

Ρίτσα
με το καλό να ρθείτε να γνωριστούμε.
Άλεφ θα δώσει βροντερό παρόν!

3/10/07 10:39 PM  
Blogger mamaloukas said...

Grazie amico Haris!

3/10/07 10:39 PM  
Blogger alef said...

Λέω ν' αφήσω, καλού κακού, το αυτοκίνητο στο σπίτι! Ρίτσα μας, θα βρούμε τρόπο! Μαμαλούκας και Μπόρχες, δικαιώθηκα λέμε! Κερδίζω κάτι? Οχι, δηλαδή, αλλά επειδή μιλάμε σ' αυτό το ποστ και για ποδαρικό!

3/10/07 11:54 PM  
Blogger aura voluptas said...

Δε θα τα καταφέρω ... Σνιφ, κλαψ, λυγμ, λυγμ ...
:-((((

Έχω σκάσει λέμεεεεε !!!!

Αχ κε Μαμαλούκα μας, θα προλάβω καμιά άλλη παρουσίαση ως το τέλος της χρονιάς ή τσάμπα ελπίζω ?

Μπου. Χου. Χουουου ... :-((((

4/10/07 12:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

...ποσα πηρες απο την μοντμπλανκ???? :))))

4/10/07 9:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

...ποσα πηρες απο την μοντμπλανκ???? :))))

4/10/07 9:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Μπαμπαα, ακυρώνουμε παιδίατρο!
Η νουβαντίτσα πολύ θα σ’ αγαπήσει γι’ αυτό!
Σιγά μην το χάναμε! Groupies παιδί μου οικογενειακώς..........

4/10/07 11:43 AM  
Blogger ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ said...

Εγώ τώρα πάω να σκάσω με αυτή την παρουσίαση, που ήθελα τόσο πολύ να είμαι και έχω υποχρεώσεις που δεν μπορούν (οι αφιλότιμες) να εξαφανιστούν εκείνη την ημέρα! Το βιβλίο το τελείωσα χθες το βράδυ (τρόπος του λέγειν "βράδυ", με ξημέρωσε) και τόλμησα να ανεβάσω και σχετικό post. Δημήτριε δεν έχω λόγια! Θερμά συγχαρητήρια και καλή επιτυχία την Τετάρτη....(που δεν θα είμαι εγώ και θα σκάω με την ησυχία μου εκεί που θα βρίσκομαι...)

4/10/07 12:14 PM  
Blogger mamaloukas said...

Alef
με κληρονομικό χάρισμα λέμε!

4/10/07 1:22 PM  
Blogger mamaloukas said...

aura apousaura!
κλαψ λυγμ κι από μας καλέ!
προλαβαίνετε Τρίκαλα 19/10 τελευταίαι παραστάσεις σπέυσατε!

4/10/07 1:24 PM  
Blogger mamaloukas said...

Nuwanda x 2
τίποτα δεν πήρα, μόνο δίνω σ' αυτά βλέπεις!

(αυτή είναι μια περιορισμένης παραγωγής, σειρά συγγραφείς, μοντέλο... τι άλλο; Έντγκαρ Άλλαν Πόε... κάποτε θα την αγοράσω)

4/10/07 1:26 PM  
Blogger mamaloukas said...

Daniela
εννοείται παιδί μου, θα αφήσουμε τις παρουσιάσεις να πάμε για εμβόλια τώρα;

4/10/07 1:27 PM  
Blogger mamaloukas said...

Λένα Μαντά
Καλημέρα. τι ωραία έκπληξη ήταν αυτή! Θα απαντήσω στην κριτική στο μπλογκ σας. αλλά για την παρουσίαση... κρίμα που δε θα μπορέσετε, να στε καλά, ευχαριστώ και εδώ για τα καλά σας λόγια.

4/10/07 1:29 PM  
Blogger Кроткая said...

ΚΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΤΟ ΧΑΣΩ ΓΜΤ!!

γρρρρρρρρ....

4/10/07 1:45 PM  
Blogger mamaloukas said...

Πάλι στο κοινοβούλιο μωρέ;

4/10/07 2:21 PM  
Blogger Alexandra said...

άντε με το καλό!!!

:)

4/10/07 4:06 PM  
Blogger Haris said...

Στην Θεσσαλονίκη-που έχει και εκεί Ιανό-πότε θα τα καταφέρεις, να έρθεις?

4/10/07 6:28 PM  
Blogger mamaloukas said...

alexandra
θα τα καταφέρεις βρε;

Haris
Αχ φίλε μου δε νομίζω ότι θα γίνει κάποια παρουσίαση εκεί δυστυχώς. Ma lo sai che mia moglie e di Salonico? Ha Ha! (immagini dove ci siamo incontrati,eh?) :)

4/10/07 8:39 PM  
Blogger ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ said...

Αγαπητέ μου, οτι και θα έλεγα οτι αυτός ο πλθυντικός μ' έχει τσακίσει (τον οποίο πληθυντικό είχαμε καταργήσει σε προηγούμενα post) είδα στο βιογραφικό σου οτι είσαι 4 ολόκληρα χρόνια μικρότερος και κατάλαβα τον λόγο! Είναι σεβασμός προς την μεγαλύτερη!

4/10/07 8:47 PM  
Blogger mamaloukas said...

χα, μα βρε Λένα μου εγώ όταν είχα υιοθετήσει τον ενικό νομίζω (νομίζω,ε) ότι μου απάντησες στον πληθυντικό και... ντράπηκα! :)
ο σεβασμός πρώτα απ' όλα!

4/10/07 9:02 PM  
Blogger Alexandra said...

dimitri,
πρώτα ο Θεός :)

5/10/07 12:02 AM  
Blogger mamaloukas said...

Αλεξ
ο γιες!

5/10/07 12:07 AM  
Blogger mamaloukas said...

Υπάρχει πουθενά καμιά Ντολ;
με καμιά ε.ε;

5/10/07 12:08 AM  
Blogger gatti said...

Αγαπητέ Δημήτρη
(είδες τον ...κατάφερα τον ενικό)
θα ήθελα πάρα πολύ να βρίσκομαι την Τετάρτη στην παρουσίαση και να σε γνωρίσω και θα το προσπαθήσω μέχρι την τελευταία στιγμή αν και δουλεύω εκείνη την ώρα και είναι δύσκολο.

Τον διάβασα τον Μόστρα σου και μπορώ να σου πω ότι με μάγεψε. Είναι το είδος των βιβλίων που μου αρέσει να διαβάζω. Ξαφνικά ήρθαν όλα και έδεσαν. Το blog σου, tο Κογιότ, η ατμόσφαιρα και τα αρώματα της Ιταλίας, το σπολβερίνο, τα αυτοκίνητα, η Μόνικα.
Ηταν πραγματικά εξαιρετικό! Με ταξίδεψες με τους ήρωές σου στην Ιταλία, μύρισα τη βροχή στη Ρώμη,
...λαχάνιασα από τα σκαλιά,
άγγιξα τα πολύτιμα βιβλία, ένοιωσα την φόβο της Ντανιέλα και την δύναμη του Πίνο, αισθάνθηκα την υγρασία στη Βενετία, βρέθηκα στο υπόγειο του παλάτσο με τα συναισθήματά μου να εναλλάσσονται ανάμεσα στην αγωνία για την επιβίωση και την λαχτάρα για την
ανακάλυψη των βιβλίων.

Και αυτή η περιγραφή της
βιβλιοθήκης... Τι εύρημα! Θα μπορούσε να είναι ένα από τα πιο δυνατά σημεία μιας ταινίας βασισμένης στο βιβλίο σου.
Μια "κακία" σου κρατάω μόνο. Πώς μπόρεσες; Πώς; (Ξέρεις εσύ...)

Σου εύχομαι να είσαι καλά, να έχεις πάντα έμπνευση και να μας χαρίσεις κι άλλα βιβλία σαν κι αυτό.

ΥΓ. To "όσο υπάρχει αλκοόλ, υπάρχει ελπίδα", έχει εξαντληθεί; Ετσι μου είπαν όταν το ζήτησα.

5/10/07 1:02 AM  
Blogger mamaloukas said...

Αγαπητή Gatti καλημέρα.
τι ωραίο να ξυπνάς και μόλις κάθεσαι μπροστά στον υπολογιστή να βρίσκεις τέτοια ωραία μηνύματα.
σ ευχαριστώ πολύ για τον Μόστρα, φαίνεται πως συντονίστηκες με το κλίμα του βιβλίου και σε κέρδισε.
Μερικές λεπτομέρειες που θυμήσου τις: λαχάνιασες απ' τα σκαλιά; Σου άρεσε το κογιότ; (ξέρω ότι είμαστε στην ίδια ομάδα) περίμενε να διαβάσεις και το Αλκοόλ ... (νομίζω θα σου αρέσει πολύ).
Το Αλκοόλ ΔΕΝ είναι εξαντλημένο, αλλά δεν βρίσκεται εύκολα. Σίγουρα μπορείς να το βρεις στις εκθέσεις βιβλίου και στον εκδοτικό οίκο, την Απόπειρα, Ναυαρίνου 18-20, η καλύτερη ώρα να πάς είναι γύρω στις 13.00. Νομίζω επίσης πως ο Ιανός πριν από 15 μέρες είχε 1 αντίτυπο.
κι εμένα μου άρεσε η κατασκευή της βιβλιοθήκης την οποία ελάχιστοι κριτικοί στον Τύπο ανέφεραν (μία κριτικός δε, μειδίασε με το όλο εγχείρημα, χαχα)
Πώς μπόρεσα; έλα ντε, το χω ξαναγράψει, οι συγγραφείς παιδί μου... διεστραμμένοι, παράφρονες, ανώριμοι, στον κόσμο τους, το κανα γιατί έτσι μου λεγε ο από μέσα μου... ο κακός Μαμαλούκας, το διαβολάκι που τσακώνεται με το Αγγελάκι μου...
Να είσαι κι εσύ καλά, την καταβρήκα με τα ποδοσφαιρικά σου στο μπλογκ σου.

5/10/07 9:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Δια φανατικούς
Στον Ιανό θα υπάρχουν και 10 αντίτυπα του "Όσο υπάρχει αλκοόλ υπάρχει ελπίδα".
Σπεύσατε!
εκ του γραφείου Τύπου του τύπου

6/10/07 8:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

ακομα ο Μοστρας δεν επεσε σατα χερακια μου...αλλα οταν με το καλό...δεν βλεπω την ωρα...ειμαστε και συνομήλικοι τελικα(λαθος.. ειμαι μεγαλυτερη σου 2 χρονια!)

6/10/07 9:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

nai, Ianos ekei?
exoume valei mia vomvitsa (xixixi)
mporeite na to kathisterisete ligaki?
kata tis 8.30 as poume...tha mas voleve polu!!!

:)kali epituxia (pou einai sigouri)

banda (filo)mamalouka

6/10/07 4:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

αααααααααααααα!!!

υπάρχει κι άλλη λύση! καλύτερη!

καλέ βάλτε το..."τρομοκρατικό" alef να τηλεφωνήσει στο σχολείο και να πει ότι ΕΚΕΙ υπάρχει βόμβα!!! (θα φύγουμε και ... θα έρθουμε με την ησυχία μας)

ΥΓ1. τώρα, ποιος θα πιστέψει ότι το alef με τέτοια φωνή είναι...τρομοκράτισσα, αυτό είναι μια άλλη υπόθεση :)

ΥΓ.2 δηλαδή...πάλι τζίφος το σχέδιο? "τρεχάτε ποδαράκια μου" θα λέω την Τετάρτη.

banda (filo)mamalouka

6/10/07 4:31 PM  
Blogger mamaloukas said...

Cook
όταν πιάσετε τον Μόστρα κάντε μια συνταγή από κείνες τις τρομερές του μπλογκ σας!
2 χρόνια=ίδια ηλικία=ίδια γενιά=δικό μας παιδί.

6/10/07 4:45 PM  
Blogger mamaloukas said...

βάνδα βανδάλων φίλο μαμαλουκικών προεκτάσεων και χερσέων εκτάσεων μεγάλης ακτίνας δράσης και αντίδρασης στον καπιταλισμό και την ελεύθερη προώθηση των ανανκοολικών αναψυκτικών στην ελεύθερη δημοκρατία του Ιανού,

αγαπητοί φίλοι
θα ήταν πιο δημοκρατικό να μπαίνατε με καλάζνικοφ και να με πιάνατε όμηρο παρά να κατηγορήσετε το Άλεφ ως τρομοκράτη.
η φωνή του Άλεφ όμως εμένα γιατί μου κάνει σαν 1000%% τρομοκρατική;
Μήπως δεν ξέρουμε τα πάντα γι' αυτό το πρόσωπο;
(πάλι ξέφυγα κι έχω πει να μη με παρασύρετε)

6/10/07 4:50 PM  
Blogger alef said...

Αν ήταν οι τρομοκράτες να το γράφανε στο κούτελο... Καλέ ξέρετε τί εξάσκηση έχω κάνει γι' αυτή τη φωνή? Τί λέει ο στόμας σου, παιδάκι μου? Πώς θα τα κάνω τα τηλέφωνα στο μέλλον, μου λες? Σε ποιο σχολείο ακριβώς είπατε κυρίε? ή κυρία μου? Αναμένω εντολές! (έχω κι άλλη φωνή, απειλητικότερη!) (Μήπως να βάζαμε τον Libro? Α μπα, κανείς δεν θα τον πιστέψει! Και ποιος τη βάζει τη βόμβα μετά, δηλαδή!)

6/10/07 7:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Καλή επιτυχία Δημήτρη Μαμαλούκα .Και να μας γράψεις κι άλλα τέτοια βιβλία.

6/10/07 10:43 PM  
Blogger mamaloukas said...

Αδέρφι κ σύντροφε Άλεφ
ο ανώνυμος ειναι δικό μας παιδί.
Άλεφ+Μαμαλούκας οι γνωστοί άγνωστοι, οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, οι δικοί σας άνθρωποι βρε παιδί μου, οι τρομοκράτες που εμπιστεύεστε.

7/10/07 10:26 AM  
Blogger mamaloukas said...

κ.Καριζώνη
ευχαριστώ θερμά κι ανταποδίδω.

7/10/07 10:27 AM  
Blogger ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ said...

Καλή επιτυχία στην εκδήλωση (αν και αυτή φαίνεται εξασφαλισμένη). Πολύ θα ήθελα να είμαι εκεί, αλλά η καθημερινές δεν είναι μέρες που μου το επιτρέπουν. Εκτός θέματος όπως πάντα, χτες τέλειωσα και τον "Βοτανικό".Τους έφαγες όλους ρε παιδάκι μου...:-). Αλλά γι'αυτό θα τα πούμε εν καιρώ.

7/10/07 11:37 AM  
Blogger mamaloukas said...

konidaris
ευχαριστώ φίλε μου. όπως λέμε και στο χωριό μας: δε την κάμεις να ρθεις;
Βοτανικός: μερικούς τους έσωσα, όχι;

7/10/07 3:14 PM  
Blogger ritsmas said...

Αγαπητέ Μαμαλούκα, ενώ ειχα υποσχεθεί ότι την Τετάρτη θα ήμουν εκεί, δεν θα ειμαι για λόγους εξω από τις προθέσεις και διαθεσεις μου
Επειδή ομως θαθελα να τα πούμε, καποιο από τα επομενα Σαββατα στον ημιοροφο της Σολωνος με Ελενη και κόμπανι; Πώς ακουγεται η πρόταση ;
Ζητώ συγγνωμη, το βιβλιο βεβαιως και θα προσγειωθεί στη βιβλιοθηκη, στο κομοδίνο μου , κάπου τέλος πάντων
ριτσα

7/10/07 4:02 PM  
Blogger Βαγγέλης Μπέκας said...

Καλή επιτυχία!

Θέλω να ‘ρθω κι εγώ..

Αν σηκώσω μπαϊράκι και φύγω πριν κλείσω «εννιάωρο», θα προλάβω...

7/10/07 8:31 PM  
Blogger mamaloukas said...

Ritsmas
Η πρόταση ακούγεται μια χαρά και σιγουρα θα τα πούμε εκεί. ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

vita mi barouak
ευχαριστώ αγαπητέ μου, σηκώστε σηκώστε μπαιράκι, σας περιμένουμε

7/10/07 9:01 PM  
Blogger NinaC said...

Λοιπόν, να σοβαρευτούμε: ΕΝΝΕΑ αντίτυπα του Αλκοόλ θα υπάρχουν στον ΙΑΝΟ. Εννέα. Το ένα το έχω κλείσει προ πολλού εγώ!

ΟΚ;


ΟΚ ΕΙΠΑ;

(Εννοείται πως θα είμαι εκεί, πρώτο τραπέζι πίστα...)

7/10/07 9:09 PM  
Blogger mamaloukas said...

Ντολ
Κι αυτή τη φορά δε θα υπάρχει κι ο κύριος Καθηγητής να μη μας δίνει την καρέκλα!

Οκ για το αντίτυπο παιδί μου, πώς κάνεις έτσι;
και από αφιέρωση ξέρεις, ε;
Στη φίλη μου Ντολ με αγάπη, χαχα

7/10/07 9:26 PM  
Blogger NinaC said...

Άσε, Μαμαλούκα, αν είναι έτσι τη γράφω μόνη μου!!! :P

7/10/07 9:33 PM  
Blogger ritsmas said...

Το Αλεφ, Δημητρη, ειναι ένα ανευ προηγουμένου μυστηριώδες πρόσωπο. Εσωστρεφές και εξωστρεφές συγχρόνως, με χιλιοσιδερωμένη αξιοπρέπεια και χιλιοκαθαρισμένο καθωσπρεπισμό. Με λίγα λόγια καράβι αρματωμένο. Αλλά τρομοκράτης, τί να σου πω. Μάλλον τον εαυτό του τρομοκρατεί οποτε μπορεί.
χαιρετω
ριτς

ΥΓ/Αλεφ, αστειεύομαι, έτσι.

8/10/07 10:23 AM  
Blogger alef said...

@ ritsmas> Αυτά στη μαμά μου να τα πεις που με βρίσκει... σαχλή! "Αχ κι εσάς σας εξαπάτησε?" θα σου πει! Κι εκεί να δεις... καλοσιδερωμένο! άλεφ μιλάμε... καραβοτσακισμένο (Ριτσάκι μου καλό, να αστειευθείς όσο θέλεις! Για γέλια κι εγώ και η ζωή! "Ας γελάσω", όπως είπε και μια ψυχή που λατρεύει ο Νουβάντα!)
Μαμαλούκα μας, Καλημέρα! Για οτιδήποτε... τρομοκρατικό εδώ! Ουδείς θα μας υποψιαστεί λέμε! (τους ξεγελάσαμε ΟΛΟΥΣ!) άλεφ ξεγελαστικόν

8/10/07 3:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

κ. Μαμαλουκα, καλησπερα. Ειμαι η Ιωαννα, χαρηκα πολυ που σας γνωρισα το πρωι. Εαν δεν σας πειραζει θα ηθελα να ελθω και εγω στην παρουσιαση του βιβλιου σας, ελπιζω να επιτρεπεται. Θα ξενυχτησω σημερα για να διαβασω το βιβλιο σας.

ευχαριστω

8/10/07 6:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

κ. Μαμαλουκα, καλησπερα. Ειμαι η Ιωαννα, χαρηκα πολυ που σας γνωρισα το πρωι. Εαν δεν σας πειραζει θα ηθελα να ελθω και εγω στην παρουσιαση του βιβλιου σας, ελπιζω να επιτρεπεται. Θα ξενυχτησω σημερα για να διαβασω το βιβλιο σας.

ευχαριστω

8/10/07 6:01 PM  
Blogger mamaloukas said...

ritsalef
Ταιριάξατε μου φαίνεται.
Αλεφ πανταιριαστικόν

8/10/07 7:56 PM  
Blogger mamaloukas said...

κ. Ιωάννα να έρθετε με χαρά, επιτρέπεται. το πρωί πού με γνωρίσατε και δεν το θυμάμαι;
Μην ξενυχτήσετε πολύ, παρτε τηλέφωνο το γλυκό αγόρι, τον κολλητό μου, (είμαι σιγουρος ότι γνωρίζεστε πολύ καλά εδώ και 38 χρόνια) να σας πει το τέλος.

ΥΓ Μια φορά πατάμε το κουμπάκι. :)

8/10/07 8:00 PM  
Blogger alef said...

Ναι, πάει με όλα, σαν την Κόκα Κόλα! (καλέ υπάρχει πιο στριμμένο άντερο από μένα? Η Ρίτσα μας είναι η εξαίρεση, είναι και μερικοί πάααααρα πολλοί καλοί που με συμπονούν, καλή ώρα!)(κι εσύ καλός!)(και μη με λες "καλή"! Τα είπαμε, δεν τα είπαμε?)

9/10/07 12:24 AM  
Blogger Fatale said...

....Καλή παρουσίαση....!!
πρέπει να διαβάσω το βιβλίο σας σύντομα..

Την καλημέρα μου έχετε

9/10/07 1:48 PM  
Blogger mamaloukas said...

Αλεφ
ποιος σε λέει καλό;
πανταιριαστικό σε λέω
Καλό εσύ;
έτσι είναι τα καλά;

9/10/07 2:56 PM  
Blogger mamaloukas said...

fatale
ευχαριστώ, μακάρι να ερχόμασταν και σε σας πάνω, το θέλω πολύ, μπορεί να κανονίσω κάτι, έχουμε κι άλλους που το ζητούν (άλλον έναν, το Χάρη το φίλο μου) :)
Σας διαβάζω ανελλιπώς...
Καλημέρα κι από μένα

9/10/07 3:01 PM  
Blogger Кроткая said...

καλά λοιπόν!
καλά να περάσετε και καλή επιτυχία!
και αναμένω την ευρωπαϊκή τουρνέ, εντάξει Ντεμέτριο?
άντε!

10/10/07 12:55 PM  
Blogger spiretos72 said...

Σήμερα δεν είναι? Θα φροντίσω να έλθω κι εγώ

10/10/07 1:27 PM  
Blogger NinaC said...

Σε λίγο πάω κομμωτήριο κι έρχομαι!!! Παρακαλώ να μου κρατηθεί το πρώτο τραπέζι πίστα!!!! :P

10/10/07 4:57 PM  
Blogger mamaloukas said...

krotaki
ευχαριστώ βρε
σύντομα και στας Βρυξέλλας

Σπιρέτος
σήμερα, σήμερα
άντε να γνωριστούμε

Ντολ
Θα καθίσετε μαζί με τον κ. καθηγητή; :))))))

10/10/07 6:24 PM  
Blogger spiretos72 said...

Nice :-) Και οι τρεις στο είσασταν πολύ καλοί και χαλαροί. Το ακροατήριο μου φάνηκε λίγο σφιγμένο. Και δεν κατάλαβα κιόλας γιατί πήγατε την συζήτηση προς τα "κοινωνικά μηνύματα". Πλας του ότι δεν ειπώθηκε τίποτε για την συνομοταξία detective fiction about artworks (ο ανθρωπος που εκλεψε την τζοκόντα, oliver banks κλπ, κλπ) όπου εγώ θα έβαζα τον μόστρα.

Πάντως έχετε ταλέντο στις παρουσιάσεις, έίστε η καλύτερη μόστρα για τον Μόστρα :-)

Ωστόσο δεν είμαι και πολύ έμπειρος από τέτοιου είδους συγκεντρώσεις για να έχω άξια λόγου άποψη (πρέπει να είναι η δεύτερη παρουσίαση βιβλίου που πηγαίνω).

(Δεν γνωριστήκαμε γιατί είμασταν αρκετά μακρυά... και ήταν λίγο δύσκολο να σας πλησιάσω; next time :-)

11/10/07 12:21 PM  
Blogger mamaloukas said...

Σπιρετος
τα κοινωνικά μηνύματα είναι η αρρώστια μου!:)
Δεν έχετε άδικο για τον Μπανκς, (ίσως επειδή αναφέρεται σε πίνακες και το χουμε συνδυάσει αναλόγως;)
Δεν κάνατε μια ερώτηση;

έχω ταλέντο στις παρουσιάσεις;
είμαι η καλύτερη μόστρα για τον Μόστρα;
(μεθύσατε;)
Μια χαρά τα λέτε κατά τα άλλα
Νεξτ ταιμ λοιπόν
αζ γιου γουίς

11/10/07 9:04 PM  
Blogger spiretos72 said...

Xm... Μόστρα είναι η φατσάδα, αυτό που φαίνετε, αυτό που βγάζουμε σε έκθεση και το δίχνουμε. Εξ ού και μοστρίνα η βιτρίνα

(δεν το λέτε στη λευκάδα?)

12/10/07 10:26 AM  
Blogger mamaloukas said...

ναι το πρώτο το κατάλαβα
το μοστρίνα=βιτρίνα δεν το λέμε

12/10/07 2:34 PM  

Post a Comment

<< Home