Monday, May 21, 2007

Ραπόρτο Θεσσαλονίκης μέρος Α΄ Η έκθεση κι ο Μόστρας


Έκθεση:
Καλά οργανωμένη, μου φάνηκαν λίγοι οι ξένοι (εμπορικοί) επισκέπτες (δεν ξέρω αν τις προηγούμενες χρονιές ήταν περισσότεροι), αλλά είδα πολλούς φίλους και γνωστούς. Οι αίθουσες αποδείχτηκαν μικρές για τη δική μας συζήτηση, ενώ η προσέλευση του κόσμου μου φάνηκε τις δύο μέρες αρκετά μεγάλη αν υπολογίσεις και τον καιρό. (υπάρχει βέβαια και η άποψη του –και συμφωνώ- ότι αν είχε ήλιο και 30-35ο όλοι θα ήταν στη Χαλκιδική).

Συζήτηση των συγγραφέων ετών 30 έως και 39

Σκίσαμε. Η αίθουσα τίγκαρε κι ο κόσμος δεν βαρέθηκε καθόλου. Κρίμα που δεν προλάβαμε κι ερωτήσεις από το κοινό.
Λίγα λόγια για τους πρωταγωνιστές (Η δημοσιογράφος Λώρη Κέζα έθεσε ερωτήσεις και διεύθυνε επιτυχημένα).
Υποφαινόμενος: άσ’τορεφίλεαφούδεντραβάςμπροστά. Βάλτονάμυναμωρέ. Νακάτσωτέρμα; Κάτσετέρμα,άντε!
Ο Κωνσταντίνος Τζαμιώτης (χρόνια πολλά!) ήταν όπως πάντα πολυδιαβασμένος και κατατοπιστικός. Προβλέπω στο πρόσωπό του έναν αναμφισβήτητο πρωταγωνιστή της λογοτεχνικής σκηνής στο μέλλον.
Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου έχει μια ιδιαίτερη γοητεία όταν μιλάει, μια ψυχραιμία που σε σαγηνεύει. Νομίζω πως κατά βάση οι απόψεις της είναι παραδοσιακές αλλά όπως και οι ιστορίες της (τα μυθιστορήματά της) ο τρόπος που τις εκφράζει είναι πρωτοποριακός. (Το βιβλίο της Τι είδε η γυναίκα του Λωτ; μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Καστανιώτη. Καλή επιτυχία Ιωάννα!)
Ο Βασίλης Αμανατίδης ήταν ο πιο ομιλητικός κι ίσως ο πιο κεφάτος απ’ όλους μας. Είχε την ευκαιρία να αναπτύξει την προχωρημένη σκέψη του και τις απόψεις του ειδικά τις σχετικές με την ποίηση. Νομίζω πως ο κόσμος χάρηκε που άκουσε έναν λογοτέχνη πραγματικά της νέας γενιάς, συνεχιστή της μεγάλης σχολής της Θεσσαλονίκης. (γιατί ο Βασίλης είναι γέννημα θρέμμα της συμπρωτεύουσας και μένει εκεί).
Ο Νίκος Μάντης ήταν ο σεμνότερος όλων, με καίριες και σωστές τοποθετήσεις.
Άφησα τελευταίο τον Αύγουστο Κορτώ.
Α Π Ο Λ Α Υ Σ Τ Ι Κ Ο Σ. Έβλεπα τα πρόσωπα του κόσμου. Τους μάγευε, υπήρχαν κυρίες νεαρές και μη που κρέμονταν από τα χείλη του. Με τον Αύγουστο στο πάνελ δε φοβάσαι τίποτα. Τι να πρωτοπώ; Όσοι τον έχετε ακούσει να μιλάει καταλαβαίνετε καλά τι εννοώ. Θα ήθελα να είχα τον φίλο μου Νουβάντα να ηχογραφήσει τα λόγια του Αύγουστου και να τα ανεβάσει στο δίκτυο. Νομίζω πως είναι κέρδος για τη λογοτεχνία που ο Κορτώ ασχολείται μαζί της κι ελπίζω να μην την αφήσει για κάποια άλλη τέχνη, κι αυτό γιατί ο Αύγουστος είναι τόσο χαρισματικός που θα θριάμβευε σε όποιο campo (τερέν, γήπεδο, πεδίο) κι αν κατέβαινε.

Στα συν και προς τιμή μας η παρουσία καταξιωμένων πεζογράφων που μας παρακολούθησαν όπως ο Βαγέλης Ραπτόπουλος, ο Πέτρος Τατσόπουλος κι ο Χρήστος Χωμενίδης (συγνώμη αν ξέχασα κάποιον).

Ο Μόστρας στην έκθεση!

Ο Μόστρας έσκιζε επίσης, συγκινήθηκα όταν ένα ζευγάρι συνομίληκοί μου αγόρασαν το βιβλίο και τους το υπέγραψα για τα παιδιά τους,
επίσης ξένοι εκδότες ενδιαφέρθηκαν, κυρίως Γάλλοι κι έκανα τρομερές συζητήσεις στα ιταλοαγγλικογαλλικός που ομιλώ απταίστως.
Ο Μόστρας αρχίζει την κατάκτηση του κόσμου κι ευχαριστώ όλους όσοι μου μετέφεραν τα καλά νέα και τα καλά λόγια για το βιβλίο. (και δεν ήταν λίγοι).

Το ίδιο καλά όμως πηγαίνουν και τα Ελληνικά εγκλήματα προς μεγάλη ικανοποίηση του Ανταίου Χρυσοστομίδη που μόχθησε για να φτιάξει αυτή τη συλλογή διηγημάτων.

Αυτά φίλοι, στο β΄ μέρος Η πόλη
Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες.
(Ο Μόστρας στα ευπώλητα ελληνικής λογοτεχνίας
δείτε εδώ)

22 Comments:

Blogger scalidi said...

Μπράβο, παιδί μου.

21/5/07 10:45 AM  
Blogger mamaloukas said...

γιατί τέτοια ψυχρή υποδοχή βρε Σταυρούλα; τι σου κάναμε;

21/5/07 12:31 PM  
Blogger scalidi said...

βάλε και ηχητικό εφέ χειροκροτήματα, πώς αλλιώς να σε υποδεχτώ, καλέ; :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

21/5/07 12:35 PM  
Blogger ioeu said...

άσε τα σχόλια και...κέρνα κανένα γλυκάκι από σαλονίκη!!!

21/5/07 12:52 PM  
Blogger mamaloukas said...

σταυρούλα
να! με χαμόγελο :)))))
ιοεου
αγαπητέ μου! καλώς σας βρήκα. δυστυχώς για εσάς δεν είμαι των γλυκών ...

21/5/07 12:55 PM  
Blogger ioeu said...

ευτυχώς για εσάς...ούτε κι εγώ (είμαι μάλλον των άλλων, όσων αναφέρετε...και πολύ σας μισώ για όσα είχατε την τύχη να απολαύσετε...)

21/5/07 2:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

αυτό θα πει άμεση ανταπόκριση! τους χαιρετισμούς μου, δημήτρη, και, ναι, κάπως έτσι και μένα μού φάνηκαν τα πράγματα. Καλή συνέχεια μέ όλα.

21/5/07 3:16 PM  
Blogger mamaloukas said...

thnks Billy see you

21/5/07 3:29 PM  
Blogger a.c. said...

καλέ μου δημήτρη,

είναι πολύ γλυκά τα όσα γράφεις, τόσο που, αν δεν ήμουν ούτως ή άλλως παθολογικά νάρκισσος - και με άφθονη μελανίνη στο χόριο - ίσως και να ερυθριούσα.

είναι διπλά υπέροχο όταν στην ομορφιά και την απόλαυση βιβλίων σαν αυτά που γράφεις προστίθεται η γλυκύτητα μιας χειρονομίας, γραπτής ή άλλης, η οποία, δίχως κανένα κίνητρο πέρα απ'την υπέρβαση της αβύσσου που είναι όχι μόνον η γραφή αλλά και η ζωή η ίδια, μου επαληθεύει την πεποίθηση πως δε γεννήθηκα τζάμπα και δε γράφω τζάμπα.

μακάρι όσοι μέλλει ακόμα να σε γνωρίσουν να γνωρίσουν κι αυτήν σου την εξωλογοτεχνική - μα ουσιαστική, πολύτιμη, ανθρώπινη΄ γαμώ το κεφάλι μου δηλαδή, δεν είμαστε ομιλούσες γραφομηχανές - αβρότητα.

υγ. (κι επειδή πάντοτε καμαρώνω σα γύφτικο σκεπάρνι όταν διαβάζω κάτι που μ'αρέσει και μετά έχω την ευκαιρία να το σχολιάσω παρόντος του δημιουργού του, να μαρτυρήσω και το άλλο; ή, όχι, αυτό καλύτερα να το πεις πρώτος εσύ).

21/5/07 3:31 PM  
Blogger georgia tsokou said...

Ήμουν κι εγώ στο κότερο:-) Εεε, στην παρουσίαση εννοώ.
Όρθια βέβαια γιατί (αλήθεια λέει ο κ. Μαμαλούκας) η αίθουσα ήταν κατάμεστη.
Μ' άρεσε που μιλούσε ο ένας για τον άλλον, είχε περισσότερο ενδιαφέρον έτσι.
Ο κ. Μαμαλούκας φυσικά ήταν σοβαρός και είχε εκείνο βλέμμα που "σκοτώνει". Εμ, τυχαία γράφει αστυνομικά νομίζετε? Κάποια στιγμή είδα τα χέρια του κ. Κορτώ να τρέμουν ανάβοντας τσιγάρο και σκέφτηκα πως τρομοκρατήθηκε στην ιδέα ότι βρισκόταν στο ίδιο πάνελ με τον συγγραφέα του Μόστρα:-)
Ο κ. Μάντης με εξέπληξε ευχάριστα.
Η κα Μπουραζοπούλου επίσης. Δεν έχω διαβάσει τίποτα δικό της αλλά επειδή ο μη ρεαλισμός με συναρπάζει, νομίζω πως βρήκε μια ακόμη αναγνώστρια. Βέβαια εγώ είμαι από κείνους που απόλαυσαν και τον "Πόλεμο των Κόσμων" του Γουέλς αλλά και την μεταφορά του στον κινηματογράφο διασκευασμένο βέβαια. Που όπως κατάλαβα δεν θεωρείται ούτε σοβαρή λογοτεχνία αλλά ούτε και σοβαρός κινηματογράφος. Αλλά διόλου δεν με νοιάζει. Θα έπρεπε;
Θα ήθελα να έχω μείνει ως το τέλος αλλά δεν τα κατάφερα.
Πάντα τέτοια αγαπητέ μου Demetrio!

21/5/07 3:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

...είπαμε, ο Μαιος 2007 είναι μήνας Μαμαλουκα. Και κατι μου λεέι οτι δεν θα ειναι ο μονος...

21/5/07 3:55 PM  
Blogger mamaloukas said...

a.c.
εγώ ευχαριστώ φίλε μου. ό,τι έγραψα το πιστεύω κι είναι πολύ λίγο μπροστά στην πραγματική αξία όσο και παρουσία σου.
όσο για το άλλο, αναμένουμε λίγες μέρες ακόμα μέχρι να το ανακοινώσουμε.

Τζόρτζια
πού χαθήκατε βρε μετά; Πού σε πήγε κιος ο περίεργος;
περιττό να σουπω ότι μας έχει φωτογραφία η σημερινή Ελευθεροτυπία
σ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Νουβάντα φίλε μου θενκς ήμουν σίγουρος πως θα έδινες ρέστα χθες βράδυ κι επιβεβαιώθηκα.

21/5/07 4:57 PM  
Blogger scalidi said...

Εμ, βέβαια, "άνθρωπος χωρίς μυστικά, είναι κενός άνθρωπος", αλλά με έχει φάει η περιέργεια...

21/5/07 5:14 PM  
Blogger georgia tsokou said...

Τη στιγμή που φεύγαμε προσπάθησα να σου κάνω ένα νόημα αλλά ήσουν very busy αγαπητέ μου. Μετά βγήκαμε με τον περίεργο και την παρέα του και μετά δεν θυμάμαι τίποτα!:-))
Όσο για τη φωτο στην Ελευθεροτυπία, τί να πω...Είδες πού πάνε και αστράφτουν τα φλας;

21/5/07 6:05 PM  
Blogger mamaloukas said...

στο καινούργιο μαλλί φτιαγμένο από νάρκη εδάφους αέρος χαχαχα

21/5/07 6:08 PM  
Blogger georgia tsokou said...

Η ζήλεια θα σε φάει!

21/5/07 6:19 PM  
Blogger mamaloukas said...

αφού ξέρεις ο έρωτας και τα λεφτά δεν κρύβονται...

21/5/07 9:07 PM  
Blogger fevis said...

Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι με την επιτυχία σου!!! Το βιβλίο το αγόρασα μόλις έφτασα στο νησί από τον Ελευθερουδάκη και παρόλο που λόγω τρελής δουλειάς δεν έχω καταφέρει καν να το ξεφυλίσω, θα το διαβάσω πρώτο πρώτο μόλις κλείσει το περιοδικό...Μέχρι τότε, να σκίζεις...

21/5/07 11:12 PM  
Blogger aura voluptas said...

This comment has been removed by the author.

22/5/07 1:16 AM  
Blogger aura voluptas said...

Στην ομιλία δεν κατάφερα να έρθω, έκανα παρέα με ένα φοβερό αρσενικό, με χαμόγελο καθηλωτικό . Την Κυριακή όμως τον πήρα μαζί μου στην Έκθεση, έπρεπε να κάνει κι εκείνος κάτι για μένα .:-)

Σας έπιασε το ματάκι μου στο περίπτερο του Καστανιώτη, απογειωμένος μου φανήκατε εντελώς ! Πάντα τέτοια !

Η Έκθεση πολύ ωραία και οργανωμένη . Μακάρι παρόμοιες εκθέσεις στην Αθήνα να ήταν σαν αυτή, αλλά πού...(έχω φάει βρόχα στo Θησείο και οι εκθέτες να προσπαθούν με κάτι πλαστικά να προστατεύσουν τα απροστάτευτα ...)

22/5/07 1:34 AM  
Blogger Χρήστος Φασούλας said...

Mostra στα γαλλικά; Πώς λέγεται; Ε, σύντομα θα μάθουμε!
Μπράβο, Δημήτρη, πάντα τέτοια!
:)

22/5/07 1:54 AM  
Blogger mamaloukas said...

fevis
ευχαριστώ, να σαι καλά.

aura
Να με βλέπετε και να μην φανερώνεστε! Γουστάρω. Χίτσκοκ προχωρημένο... Πρέπει να κοιτάω πίσω μου από δω και μπρος. Χαίρομαι που περάσατε καλά, περισσότερα για τη βροχή στο β΄ μέρος της ανταπόκρισης.

christos
Ντιμιτριός Μοστράς νες πα;
θενκς Χρήστο!

22/5/07 7:52 AM  

Post a Comment

<< Home