Thursday, December 27, 2012

Το "Κοπέλα που σε λένε Φίνι" στην Τουρκία

Σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει το μυθιστόρημά μου "Κοπέλα που σε λένε Φίνι" στην Τουρκία (από τον εκδοτικό οίκο Altin Bilek Yayinlari) μεταφρασμένο από τη Sebnem Arslan Hristakopoulos. Η Φίνι, όπως έμεινε να αποκαλούμε αυτό το βιβλίο, κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2009 από τις εκδόσεις Λιβάνη. Για πολλούς αναγνώστες μου θεωρείται το καλύτερο βιβλίο μου. Ένα είναι το σίγουρο: ότι η Φίνι, σαν βιβλίο, αλλά κυρίως σαν ηρωίδα, απέκτησε φανατικό κοινό.
Είναι το πρώτο μου μυθιστόρημα που μεταφράζεται σε ξένη γλώσσα (έχει προηγηθεί μόνο το διήγημά μου "Το τέταρτο άτομο" στη συλλογή "Ελληνικά Εγκλήματα" που μεταφράστηκε και εκδόθηκε στα ιταλικά από τον οίκο Crocetti) και φυσικά χαίρομαι γι' αυτό.
Δυστυχώς το ευχάριστο γεγονός συνέπεσε με την εξάντληση των ελληνικών βιβλίων από τον οίκο Λιβάνη. Δε γνωρίζω αν ο εκδότης θα προβεί σε ανατύπωση.
Για τη Φίνι δεν έγραψε μεγάλο μέρος της κριτικής. Αντιθέτως μερικοί μπλόγκερ ήταν ιδιαίτερα ενθουσιώδεις όσο και οξυδερκείς στη ματιά τους.
Παραθέτω μερικούς ηλεκτρονικούς συνδέσμους όπου μπορείτε να διαβάσετε για το βιβλίο. (Ο σύνδεσμος στον τίτλο του βιβλίου οδηγεί στη σελίδα του βιβλίου στη Vivlionet όπου παρατείθονται οι περισσότερες κριτικές του Τύπου).

Η Aura Voluptas
Ο librofilo
Η λέσχη ανάγνωσης Degas
O Lakis Fourouklas
H Athena
O Πατριάρχης Φώτιος

Θέλω όμως γι' άλλη μια φορά να ευχαριστήσω όσους πίστεψαν σ' αυτό το βιβλίο. Η επιτυχία της έκδοσης σε μια ξένη χώρα είναι και δική τους.

Και κάτι για το εξώφυλλο της ελληνικής έκδοσης: ο πίνακας του Μοντιλιάνι είναι αποκλειστικά δικής μου επιλογής και επιθυμίας, τις οποίες ο εκδοτικός οίκος σεβάστηκε απολύτως. Το βλέμμα του νεαρού κοριτσιού του πίνακα είναι αρκετά κοντά στο βλέμμα της Φίνι, ειδικά προς το τέλος του βιβλίου.



Labels: ,

5 Comments:

Blogger Πάπισσα Ιωάννα said...

Δημήτρη,
χρόνια πολλά.
Όταν το διάβαζα και έγραφα γι' αυτό στο blog-μου, πίστεψα κι εγώ ότι πρόκειται για το καλύτερο έργο-σου.
Τώρα, που ανοίγει δρόμο προς το εξωτερικό, εύχομαι Καλοδιάβαστο και να ακολουθήσουν κι άλλα.
Πατριάρχης Φώτιος

27/12/12 7:48 PM  
Blogger mamaloukas said...

Ευχαριστώ Πατριάρχη Φώτιε. Ίσως είναι παράλειψή μου που δεν σε ανέφερα. Βλέπεις έκανα έρευνα με τίτλο "Κοπέλα που σε λένε Φίνι" ενώ σε σένα ήταν σε ποστ με άλλο τίτλο. Θα επανορθώσω!
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
Χρόνια πολλά εύχομαι κι εγώ!

27/12/12 8:29 PM  
Blogger mamaloukas said...

Το κομμάτι του Πατριάρχη για τη Φίνι βρισκόταν σε ποστ γενικού αφιερώματος σε μένα. Το λινκ μπήκε. Ευχαριστώ και πάλι. Καλες γιορτές σε όλους.

27/12/12 8:35 PM  
Blogger Κατερίνα Μαλακατέ said...

Καλοτάξιδο, καλοτάξιδο. Και στα επόμενα και σύντομα, κι όχι μόνο Τουρκικά, εννοείται....

Εμένα η Φίνι είναι το δεύτερο αγαπημένο μου κι ας ήρθαν έτσι οι περιστάσεις που δεν έγραψα ποτέ για αυτή.

Καλές γιορτές. Πώς ήταν το ταξίδι;

28/12/12 1:02 PM  
Blogger Mamaloukas said...

Σ ευχαριστώ Κατερίνα για τις ευχές σου! Το ταξίδι ήταν υπέροχο κι η Πόλη μαγική. Ανυπομονώ να ξαναπάω!

28/12/12 4:23 PM  

Post a Comment

<< Home