Saturday, January 05, 2008

Τι διάβασα το 2007

Ζήλεψα απο την Άννα και τον Λίμπρο κι είπα να γράψω κι εγώ τι διάβασα...


1) Σωτάκης Δημήτρης Ο άνθρωπος καλαμπόκι
2) Μήτσου Ανδρέας Ο κύριος Επισκοπάκης
3) Καμιλέρι Ο ήλιος του Αυγούστου
4) Καμιλέρι Χάρτινο φεγγάρι
5) Κινγκ Η ιστορία της Λίσι
6) Σκαραγκάς Γιάννης Το αινιγματικό βλέμμα του αγγέλου
7) Ματσούκας Κωνσταντίνος Ημερολόγια χρήσης
8) Σπαβέρας Γιάννης Πλωτή σιωπή
9) Βέης Γιώργος Έρωτες τοπίων
10) Τζούταρι Μικέλε Η στοά των αθώων
11) Σιγκουρδαντορ Ίρσα Ο κύκλος του κακού
12) Μπλακ Μπέντζαμιν Ο διπλός θάνατος της Κριστίν Φολς
13) Μπρόντσκι Γιόζεφ Υπερασπίζοντας τον Καβάφη
14) Τόμας Χάρις Το ξύπνημα του κακού
15) Μοδινός Μιχάλης Ο μεγάλος Αμπάι
16) Γκίκα Ελένη Αν μ' αγαπάς μη μ’ αγαπάς
17) Στίβενσον Το νησί των θησαυρών (ξανά)
18) Χύρλιμαν Τόμας Η δεσποινίς Σταρκ
19) Κορτώ Αύγουστος Ο δαιμονιστής
20) Ρέντελ Ρουθ Το ροτβάιλερ
21) Κέλμαν Ντανιελ Η μέτρηση του κόσμου
22) Χαισμιθ Πατρίτσια Πώς να γράψετε ένα μυθιστόρημα
23) Γκίκα Ελένη Αύριο να θυμηθώ να σε φιλήσω
24) Ελληνικά εγκλήματα
25) Εγκλήματα (ξανά)
26) Μπουραζοπούλου Ιωάννα Τι είδε η γυναίκα του Λωτ
27) Θαλασσινός Φώτης Λούπα
28) Τζουνς Ασμολ Ήθαν Το πιο αινιγματικό χειρόγραφο
29) Σέτσινγκ Φρανκ Το σμήνος
30) Κονιδάρης Παναγιώτης Το χειρόγραφο της Πράγας
31) Ντα Σίλβα Ντιέγκο Θέλω να κοιτάζω
32) Περλ Μάθιου Η σκιά του Πόε
33) Μπέλοου Σαμ Το θύμα
34) Χριστουγεννιάτικες αστυνομικές ιστορίες
35) Ραφτόπουλος Βαγγέλης Η δική μου Αμερική
36) Πρέσφιλντ Στίβεν Η ματωμένη εκστρατεία
37) Μανσέτ Το μελαγχολικό κομμάτι της δυτικής ακτής
38) Βόνεγκατ Κερτ Η φωλιά της γάτας
39) Μόσλυ Γουόλτερ Ο διάβολος με το γαλάζιο φόρεμα
40) Κούτας Βαγγέλης Χωρίς παραλήπτη
41) Φασούλας Χρήστος Με λένε μοίρα
42) Ευθυμιάδης Γιάννης Καινός διαιρέτης
43) Πρεβέρ Ζακ Ποιήματα (ξανά)
44) Κουνενής Νίκος Υποκριτικά κείμενα
45) Πόε διηγήματα (ξανά ξανά)
46) Λεκάκη Μαρία Η ζωή μετά το διάβολο
47) Στόλεσεν Γκούναρ Δικός σου ως το θάνατο
48) Μάντης Νίκος Ψευδώνυμο
49) Lucarelli Carlo Tracce criminali

Άλλα απόλαυσα... άλλα έμειναν λίγο στη μέση, μερικά μπορεί και να ξέχασα, έτσι η λίστα θα ανανεώνεται.
(εκείνα που ξαναδιάβασα δεν παίρνουν μέρος στην αξιολόγηση)

Για τα καλύτερα (αυστηρά του δικού μου γούστου) έβγαλα μια τριάδα.
Ως το πιο απογοητευτικό -για μένα, το ξαναλέω- με διαφορά ο Κινγκ με την ιστορία της Λίσι. (περισσότερα εδώ στην παραληρηματική κριτική μου κατακαλόκαιρο)

Τα τρία που μου κράτησαν καλύτερη συντροφιά ήταν: (ασχέτως σειράς)
Η μέτρηση του κόσμου, Η σκιά του Πόε, Τι είδε η γυναίκα του Λωτ

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ωραία λίστα...Μόλις είχα την ιδέα να φτιάξουμε μια εφαρμογή στο Facebook που να συγκρίνει βιβλία και όχι ταινίες. Σύμφωνα με τις ταινίες που μας αρέσουν είμαστε soulmates, με τα βιβλία;

5/1/08 2:44 PM  
Blogger Unknown said...

Αναμεσα στα βιβλια που διαβασα το 2007 ηταν και το δικο σου "Η χαμενη βιβιοθηκη του Δημητριου Μοστρα". Μου αρεσε παρα πολυ. Θα ηταν σιγουρα στην λιστα μου των καλυτερων του 2007.

Ευχομαι και το 2008 να ειναι το ιδιο επικοδομητικο

5/1/08 2:50 PM  
Blogger mamaloukas said...

Tina
σ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. η αλήθεια είναι πως κι εγώ το διάβασα (!) αυτό το βιβλίο το 2007 αλλά ντράπηκα να το βάλω στη λίστα :)))))
εύχομαι κι εγώ σε σένα ό,τι επιθυμείς.

Άννα
ωραία ιδέα, εγώ όμως δεν έχω ιδέα πώς γίνεται!
Τώρα για το πόσο ταιριάζουν τα αναγνωστικά μας γούστα... Λίγο που σκέφτηκα δεν τα βρήκαμε στην Κρίστιν φολς ούτε στη σκιά του Πόε, βέβαια στο Σωτάκη και το Μήτσου βαδίζουμε κοντά... ποιος ξέρει;

5/1/08 3:05 PM  
Blogger Librofilo said...

Μπα...Τόσο καλό "Η σκιά του Πόε"?Κοίτα που το έχω κατι μήνες και δεν τολμώ να το διαβάσω..Μάλλον πρέπει να αγοράσω Μπουραζοπούλου επειγόντως,μετά τον Reader κι'εσύ το ξεχωρίζεις.

5/1/08 8:21 PM  
Blogger mamaloukas said...

Λίμπρο
Είναι γιατί έχω κι ένα debole για τον Πόε... Δύσκολο βιβλίο, πολυσύνθετο, πολυδιάστατο, για φαν του Πόε περισσότερο.

Η Μπουραζοπούλου είναι χαρισματική συγγραφέας, σπάνιο ταλέντο, εξαιρετική γραφή (αν έγραφε μια καθαρή "παλαιομοδίτικη" περιπέτεια -απο εκείνες που αγαπάω εγώ κι όλοι λάτρεις της περιπέτειας- θα έστελνε αριστουργήματα του είδους στα σκουπίδια...) (για όσους έχουν διαβάσει το βιβλίο βλέπε πορεία των στρατιωτών στην έρημο).
Το είχα επισημάνει απο το καλοκαίρι το μυθιστόρημα, αλλά δεν έγραψα κριτική για άλλους λόγους, άσχετους με την αξία του βιβλίου.
Το συγκεκριμένο έχει μια ανεξήγητη γοητεία... μ' έπιασε και μένα...

5/1/08 10:00 PM  
Blogger gatti said...

Καλή Χρονιά Δημήτρη,
με υγεία και ευτυχία για σένα και την οικογένειά σου και, εννοείται, με πολλή έμπνευση και επιτυχίες.

Με πρόλαβε η Τίνα. Κι εμένα στη φετινή μου λίστα περίοπτη θέση έχει "η χαμένη βιβλιοθήκη του Δημητρίου Μόστρα".

Με έβαλες στην ...πρίζα για τη "γυναίκα του Λωτ".

Η "μέτρηση του κόσμου" νομίζω με τα φτωχά γερμανικά μου (σκάρτα δυο χρόνια συνολικά, αρκετά όμως για να κατανοήσω τον τρόπο γραφής των γερμανόφωνων) πως θα είναι ασύγκριτα πιο απολαυστική στην γλώσσα του συγγραφέα.

Το "Σμήνος" σου άρεσε; Το βλέπω απέναντί μου στη βιβλιοθήκη να με προκαλεί με τις 1018 σελίδες του και φοβάμαι να το αρχίσω...

Να περνάς καλά!

6/1/08 2:09 PM  
Blogger mamaloukas said...

Καλώς την, καλή χρονιά. σ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια σχετικά με τον Μόστρα.
Η γυναίκα του Λωτ νομίζω ότι είναι ένα απο τα βιβλία της χρονιάς, αξίζει να αγοραστεί και να διαβαστεί.
συμφωνώ απολύτως για τη μέτρηση του κόσμου.
για το Σμήνος έγραψα εδώ:

http://mamaloukas.blogspot.com/2007/07/blog-post_30.html

όσο όμως το σκέφτομαι τόσο κλείνω να μου αρέσει περισσότερο. ξεχνάς το χόλιγουντ που έχει μέσα και σου μένουν οι εικόνες, μερικές πληροφορίες, η ιδέα... μη το φοβάσαι άρχισέ το...
φιλιά πολλά

6/1/08 3:32 PM  
Blogger Babis Dermitzakis said...

Ένα βιβλίο τη βδομάδα, μπράβο!!!!!
Είσαι φοβερός Δημήτρη.

7/1/08 11:35 AM  
Blogger mamaloukas said...

Καλημέρα Μπάμπη
ναι τόσα βγήκαν τελικά. το καλοκαίρι διάβασα πολύ λόγω έλλειψης τηλεόρασης και συγγραφικής αγρανάπαυσης. όπως θα ξέρεις αρκετά βγήκαν σε μια μέρα όπως το θέλω να κοιτάζω κι άλλα σαν το Σμήνος πήραν κάτι παραπάνω.

7/1/08 12:17 PM  
Blogger reginarosasamat said...

Καλησπερα, μου κάνει εντυπωση που θυμάστε ένα προς ένα τόσα βιβλία που διαβάσατε μέσα στο 2007.Για μένα είναι θαυμαστη ικανότητα το να θυμάσαι με τόση ακρίβεια, πότε διάβασες κάτι. Εγω συνήθως τα πετάω σε μια άκρη και αν με ρωτήσεις, δε θυμάμαι πότε τα διάβασα, αν ηταν το 2007, το 2006 κτλ δηλαδη εδω που τα λέμε, δε θυμάμαι καν τι φαι έφαγα εχθές.

Αυτές οι λίστες του "διάβασα αυτό, τότε ακριβως, τον τάδε μηνα, τάδε ωρα", μου φαίνονται εξωπραγματικές για τις δικές μου ικανοτητες.

Καλή χρονια

12/1/08 5:41 PM  
Blogger mamaloukas said...

Regina b.
Καλημέρα αγαπητή μου. θα σας πω πώς κάνω εγώ. καταρχάς γράφω όλα τα βιβλία -τα ελληνικά- που αποκτώ κατ' οποιονδήποτε τρόπο. έτσι στο τέλος του χρόνου κοιτάζω ποια διάβασα και ποια όχι.
το καλοκαίρι βέβαια που ανταλλάσω πολλά με τους γονείς μου, μου ξεφεύγουν μερικά κι άλλα που νομίζω ότι τα διάβασα στην αρχή του χρόνου στην πραγματικότητα διαβάστηκαν την προηγούμενη χρονιά. όμως το περιθώριο λάθους του καταλόγου δεν είναι πάνω ή κάτω απο 5-6 βιβλία.

φέτος θα τα γράφω και δε θα ξεφύγει κανένα
είμαι και των καταλόγων εγώ...
(φυσικά δεν είναι θέμα ικανοτήτων, κολλήματα θα τα χαρακτήριζα εγώ)

χαιρετισμούς πολλούς

14/1/08 12:13 PM  

Post a Comment

<< Home